jordbær mathilda Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Har dere noen "aldersgrense" på hvor lenge dere kjøper gaver til dem? Svigerinnen min slutter å kjøpe julegaver til sine tantebarn når de er konfirmert.Hun har ingen barn selv og det er bare 6 tantebarn.To av disse er over 15 år og får ikke julegaver.(ikke mine barn). Jeg kjøper til alle syntes det er koselig å gi gaver til alle sammen. Er det vanlig å slutte å gi julegaver ved en hviss alder?
Gjest Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Tja, her i gården er det ikke kommet frem til noe enda. Det er såvidt begynt å bli ett tema, men ingen konklusjon. I vår familie er eldste 15 år nå, så det blir til at hun får i år hvertfall, fra oss, og at vi kutter ut til neste jul.... Kanskje greit at de får gaver frem tom de fyller 16 år... Vi får se:)
Fantasiløs m/ 2 vakre gutter Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Vi (min bror og jeg) sluttet å få gaver til bursdag og jul fra våre tanter/onkel når vi var 18 år.. (må legge til at de hadde kun 3 å kjøpe til, 4 nå) Jeg kunne aldri tenkt meg å slutte å kjøpe julegaver/bursdaggaver til mine nevøer/nieser pga alder..
Fire småtroll Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Flere faktorer som spiller inn her, men vi har ikke sluttet å kjøpe selv om de har vokst til litt. F.eks har eldste broren til mannen min to barn, ene er 17 år og den andre i 20-årene og flyttet hjemmefra. Vi gir de ikke mye, men en liten symbolsk ting for å ønske de god jul, litt julegodt med et hyggelig kort på f.eks. Vi ser disse guttene kanskje to ganger i året så vi har liten kontakt. Kan ikke forestille meg at jeg noengang skal slutte å gi julegaver til min søsters unger som vi er veldig mye sammen med, så derfor gir vi til alle. Selv sluttet mine onkler og tanter å kjøpe julegaver til meg da jeg var flyttet hjemmefra.
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 I vår familie sluttet vi ved konfirmasjonsalder. Helt greit det. Forstår jo veldig godt, spesielt når en ikke har egne barn, at en kutter ut på et tidspunkt. Jeg reagerte ikke på det selv. GJør barna dine det?
Koseklompen Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Jeg er 29 og får fortsatt gaver fra tanter og onkler..iallefall de jeg fortsatt har kontakt med, noen bor så langt unna at kontakten har dabbet av med årene. Jeg har en "nevø" på snart 5..kunne ikke tenke meg å slutte å kjøpe julegaver til han pga alder. Heller ikke de nevøer og nieser som mine søsken kommer til å gi meg med årene..(siden søsknene mine fortsatt går på barneskolen så vil det bli noen år før jeg får fler nieser og nevøer).
Alba44 Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Vi gir til alle og kommer alltid til å gjøre det uansett alder. Syns det er veldig koselig )
Alltid Var Jeg Klar- Alltid!! Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Vi har 15 nieser og nevøer, og det blir nok flere (er ingen på min side enda), de eldste er pasert 20, men vi kjøper enda til alle. Er noen av tantene og onklene som har sluttet å kjøpe til de som er over konfirmasjonsalder, men vi har ikke det. Vi sa først da dem begynnte med det at vi kom ihvertfall til å gi til dem var 18, så til dem flyttet hjemmefra, men vi har bare fortsatt. Har ikke lyst til å kutte ut noen av dem, dessuten er det jo gjerne dem som trenger mest, nå når dem skal begynne å etablere seg. Vi får gave fra de på min side, men ikke på mannens side (har litt med størrelsen på familien å gjøre), dermed gir vi til dem på min side, og ikke på mannen sin side også. (altså til våre onkler og tanter).
erteposen + 4 Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Må legge til at vi er 32 barnebarn bare på en side.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå