ღhælgelainnღ Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Våre to små rampetroll er 2 1/2 år og 5 år. Hun minste er i typisk trass periode. I tillegg er hun veldig hissig og skriker opp for det minste. Storebror er av den ertete typen og han vet hvilke punkter han skal trykke på for å få henne sinna. Som regel når de skal leke sammen, eller er i samme rom, blir det hyl og skrik og bare bråk. Når vi går i mellom roer de seg bittelitt, før de setter igang igjen. Virker som om det blir en "lek" å terge hverandre opp for å få en reaksjon hos oss foreldre. jeg kjenner at dette tærer veldig på kreftene mine, så til slutt så blir jeg likegyldig og lar de bare holde på. Vi har prøvd mange forskjellige tiltak for å sette grenser for dem. Timeout i trappa har fungert noen ganger, men hun minste klarer ikke sitte i ro der og hun bare hyler til oss hvis vi prøver å snakke til henne. Jeg trenger virkelig å få noen gode råd fra fagpersonell, men vet ikke hvor jeg skal henvende meg? Har dere noen gode tips om hvem man kan snakke med om slike ting, altså grensesetting og gode tips på hvordan man kan få igjen kontrollen i huset. Noen ganger føler jeg at de har tatt over all styring og bare kjører oss foreldre til vanvidd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå