Hibbel Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 http://www.smp.no/article/20081116/NAERTOGNYTTIG/501843392/1002 Kunne du gjort dette? Hvorfor skal jeg få en brukt bok av naboen- som støver nede hos meg- når jeg kan låne den på biblioteket om jeg har lyst?? Skal jeg drive å gi alt "ræl" som jeg ikke vil ha til mine venner/naboer?? Skeptisk!
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 ja for om det er nytt så er det ihvertfall ikke "ræl" og kommer aldri til og støve ned... i grunn er det en god ide så lenge man finner ting man tror folk vil like da. en persons støvsammler kan være en annans skatt. og i disse tider er det fint og tenke gjenbruk
Gjest Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Nå var det vel ikke helt slik det var tenkt da. Du kan jo heller se sånn på det. Har du som avholdsmenneske (f.eks) en flaske god vin stående, så hvorfor ikke gi den til din vinelskende nabo i stedet for å la den gå til spille hos deg. Om bøkene støver ned i hylla di ... gi dem heller til noen som setter pris på dem. Snakker om å se negativt på ting da... Og ja, om jeg hadde noe som jeg ikke likte (som var pent, skikkelig og ubrukt såklart) så kunne jeg like gjerne gitt det til en venninne jeg visste ville sette pris på det som å la det støve ned hjemme hos meg.
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Jeg har regifted mange ganger. Dog ikke brukte gjenstander hos meg, men ubrukte gaver enda i emballasje. Noe jeg ikke fikk byttet i tide, noe jeg ikke kunne bytte etc. Men passer på at den som får ikke vet at det er regifted. Feks, hvis datteren min får en Barbie fra en i bhg til bursdagen, en Barbie hun allerede har, så kan den bli gitt videre i gave til en venninne som ikke går i samme bhg. Hvis vi aldri fikk byttet den Barbien, hvorfor skal den da a) støve ned i kjelleren ligge i skuffen med den identiske Barbien når jeg heller kan spare en hundrings på å regifte den? =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå