opsi fødeklar Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 I dag skal jeg på kontroll for å se hvor stor babyen er. De har fra før skrevet + 30 %. Samt at jeg har åpning, og gått med modningsveer i snart tre uker.Nå er jeg innmari sliten og håper at de gjør noe mer for å hjelpe meg i gang. Men antagelig er vel det for mye å be om. Har erfaring fra jordmødrene om at naturen helst skal gå sin gang, og ddt er vel i utgangspunktet det beste. Men de to minste guttene mine var også store og kom en mnd før tiden begge to, uten å være premature,( 3500 og 3980). Så kryss fingrene for meg damer.. Kanskje?
2SønnerSmå Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Lykke til idag =) Krysser fingrene for deg!!
Itsrejk Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Når har du termin da? Lykke til på kontrollen i dag!
Mauameg Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Hva kan man egentlig kreve i forbindelse med slik estimering? Jeg skal nemlig på det samme i morgen. Er 3 dager på overtid i morgen og sist gang jeg fødte fikk jeg en datter på nesten 4100 12 dager før tiden og nå begynner jeg å bli veldig nervøs på vekten på nestemann. Kan jeg for eksempel kreve å bli satt i gang hvis vekten nå viser seg å være veldig høy. Kan jo liksom ikke påstå at jeg veldig interessert i å føde en unge på nærmere 5 kilo på normal måte...
Lillemy2004 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Hei jeg skal også på vekstestimering i dag. tror ikke man kan kreve og bli satt i gang, vist ikke det viser seg at man ikke vil kunne føde store barn eller det oppsto komplikasjoner sist.men 5 kilo er jo stort ville hørt med de jeg. jeg går til vekstestimering fordi jeg har trangt bekken. mine mål ligger haelt i grenseområdet. så jeg skal inn i dag og begynnelsen av des. har terim 19 des. Max 3500. blir babyen større må jeg ta keisersnitt. de sa også at de kom til og sjekke dette når jeg ble lagt inn med rier. Min datter på 4 var 3300 og 48 født 10 dager før tiden. og da hadde jeg en komplisert lang fødsel som endte i akutt KS. Blir spennde og se hva de sier i dag. Ha en fin dag klems
Novemberknøttprøverigjen Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Eg skal krysse fingrar:-) Eg var også på vekstestimering forrige veke pga tradisjon for gigantbabyar i slekta. Min gut ser ut til å vere gjennomsnittleg så det var ikkje noko å bekymre seg for, men doktoren sa at dei sette ikkje i gong fødslar pga stort barn. Dei kunne ta røntgen ved setefødsel, viss ikkje venta dei eit stykke ut i fødsel for evt. hastekeisersnitt. Syntes ikkje det høyrdest noko morsomt ut... men, men, ein får vel tru at dei veit kva dei driv med?
opsi fødeklar Skrevet 17. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 17. november 2008 Babyen veier ca 3500 g nå, og siden terminen er 4 des er han stor. Hun ville ikke ta vannet i og med at hodet ikke var helt nede enda, men hun tøyde og bøyde så jeg så stjerner. Og det har gitt meg mange sammentrekninger nå etterpå. Hvis ikke det gikk på i morgen, ville hun at jeg skulle ta en time med akupunktur. Så da er det bare å vente og håpe.. Hva med dere andre?
Nr3på vei, to tette:) Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Var på estimering i uke 32 pga om jeg vil ta ks. Hatt en på 4060 og en på 4520 og den største vaqr en helt forjævlig fødsel. Skal ha ny ul i uke 37 og da skal jeg da bestemme meg om jeg vil ha ks eller ikke. Går til samtale også hos jordmor og om jeg bestemmer meg for ks uansett så får jeg det selv om ul ikke viser at den er veldig stor. Fikk beskjed om at det ikke er heldig å sette igang fødsel når barent er stort.
opsi fødeklar Skrevet 17. november 2008 Forfatter #9 Skrevet 17. november 2008 Jeg har to som var 3,5 fra før og en på 4 kg. Alle disse fødslene har gått fint så jeg satser på at denne også gjør det, så sant han melder sin ankomst snart da......
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå