Gjest Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Og jeg skjønner ikke hva d kan komme av...d føles ut som strålinger eller stikkinger rett og slett en viss plass...asså...ikke inni skjeden men lengre opp..kommer og går ....d er kjempe ubehagelig og jeg vet ikke hva d er..d føls som d kommer fra blæra eller noe rundt dær en plass...noen som har noen svar?
Jewel m/jente får gutt Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Kan ikke forklare hva det er, men jeg hadde masse sånne med førstesnupp. Det er nok helt vanlig. Mye som vokser og strekker og sånt nå vet du. Jeg hadde det gjennom hele svangerskapet, men håper du slipper det.
Tomma Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Legen min sa at det er festene til livmoren som strekker seg og at det er helt normalt og ufarlig )) Så ingenting å bekymre seg for )
Gjest Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 nej altså...jeg tror ikke d er ligament smerter nej..d er ikke i lysken og i nederste del av magen...kommer ikke fra livmor...d er PÅ vaginaeeen:-Phehehe...eller jeg vet ikke om d er på men d kjennes sånn ut....eller rundt blæren hvis d skulle komme fra innvendig...så jeg lurer fælt:-O
Gjest Skrevet 19. november 2008 #5 Skrevet 19. november 2008 Noen som har opplevd at dette er uvi symptomer?
Anita*født* Skrevet 19. november 2008 #6 Skrevet 19. november 2008 jeg hadde sånne strøm stikkinger inne i skjeden første 2 uker etter pos test
Gjest Skrevet 20. november 2008 #7 Skrevet 20. november 2008 hømm...men jeg er 11 uker snart...jeg skjønner ikke hv d kan være....kan d være at d jeg kjenenr er livmoren som vider seg ut da? kjenner også en god del i lysken og på midten helt nederst liksom...kan d være en sammenheng da?
dinadina Skrevet 20. november 2008 #8 Skrevet 20. november 2008 Mest sannsynlig er det bekkenløsning. I alle mine tre svangerskap har jeg først kjent bekkenløsningen i symfysen, og det kan være djevelsk vondt.
Gjest Skrevet 21. november 2008 #9 Skrevet 21. november 2008 jeg var på ul i dag og ble satt frem 3 dager fra 10+5 til 11+1....men da jeg spurte og forklarte om disse smertene så sa de at d er bare ligament smerter....at d går ikke an å få bekkenløsning så tidlig....så jaja..jeg er ingen lege så jeg får vel bare være enig da..
Lala & Po Skrevet 21. november 2008 #10 Skrevet 21. november 2008 Hei AnjaMarie, Det var litt merkelig. Mener ganske så bestemt at det fint går an å få bekkenløsningssmerter så tidlig og også enda tidligere. Det er hormoner som virker på bekkenet og det kan kjennes allerede fra starten av hvis man er disponibel for dette. Ofte kjenner man det som stikkninger og smerter under skambeinet og/eller halebeinet.Jeg hadde dette fraca uke 8 forrige graviditet og skjønte ikke at dette var bekkenløsningssmerter før senere. Smertene ble borte i mange uker før de kom tilbake mot slutten av svangerskapet og med mer "klassiske" bekkenløsningssmerter i tillegg (ikke bare under skambeinet, men også halebein og nedover bena). Får håpe det ordner seg for deg. Lykke til!
Gjest Skrevet 21. november 2008 #11 Skrevet 21. november 2008 Så raaart...men hvordan skal jeg overbevise legen min om dette da? altså..han er litt corny..men han bør da vite dette...hvis det er bekkenløsningsmerter må d vel behandles...?
dinadina Skrevet 22. november 2008 #12 Skrevet 22. november 2008 Det var bekkenløsningen som gjorde meg oppmerksom på at jeg er gravid. Det "smalt" i symfysen to dager før forventet menstruasjon, så de som sa til deg at du ikke kunne få bekkenløsning så tidlig - de har ikke peiling på hva de snakker om. Jeg gikk på krykker i åttende uke av mitt første svangerskap, så jeg vet... Når det gjelder behandling, så er det ikke så mye som kan gjøres med smertene i symfysen. Men, du bør søke opp bekkenløsning på nettet, og se hvilke råd som gis for ikke å forverre smerten. Mitt beste råd er å ha beina så godt samlet som mulig! Ikke for lange steg, ikke sitt med beina i kors osv. Lykke til :-)
Gjest Skrevet 23. november 2008 #13 Skrevet 23. november 2008 ojsann...ja da må jeg kanskje få legen til å skifte tankegang da...har hørt om mange flere som får bekkenløsning veldig tidlig. . men han sa kanskje ikke at d var umulig. . men han mnete d var ikke normalt. . hehe. . men tydeligvis så er det d da...jeg orker jo ikke å gå sånn i evigheter uten noe behandling..må da være noe fysio man kan få...makan altså:-P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå