Gå til innhold

Ang ultralyd....

trine->mai07 og juni09

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal dere vite kjønn eller skal dere ikke?

Vi visste det ikke med mini, jeg ville vite det egentlig, men etter litt overtalelse av gubben valgte vi å ikke vite noe. Syns det var kjempespennende. Han har sagt at jeg kan bestemme denne gangen om jeg vil vite det eller ikke..... Men jeg vet ikke hva jeg vil! Har en del uker å bestemme meg på, og jeg pendler VELDIG!!!

Er nysgjerrig på hva det blir, samtidig som jeg ikke er sikker på at jeg vil vite.....

RÅd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke vite med førstemannn, og ikke med andremann heller, jeg synes det var en så fin del av fødselsopplevelsen å se hvilket kjønn det var..

Med tredje var vi litt usikre, men hadde egentlig bestemt oss for at vi ikke ville vite den gangen heller. Vi var enige i at det var morsomt med den spenningen, og en vil jo ikke åpne julegaven før julaften ;-)

Men så kom vi på ultralyden da og jordmor spør: Vil dere vite hva det er, jeg ser det helt tydelig?

Jeg og mannen ser på hverandre og spør, vil vi vite det?

Jordmor sier at hemmeligheten er trygg hos henne, hun trenger ikke si det til noen hun..

Mannen min sier at jeg kan bestemme, så jeg spør jordmor om hun er helt sikker og hun svarer at det er sjelden hun kan svare så sikkert, for denne babyen viste det helt tydelig frem. Så da klarte jeg ikke la være, jeg bare måtte vite det!

Synes det var praktisk å vite det med hensyn til innkjøp av klær osv, selv om jeg ikke turte ta helt av, det hender jo de ser feil.

Denne fjerde gangen ville jeg gjerne vite det, siden det er såpass tett mellom de to siste og jeg bare har jenteklær i hus etter forrige kunne det være greit å vite om jeg må kjøpe litt blått også. Men denne lille luringen knep bena så hardt sammen på ultralyden at legen ikke kunne se det ;-)

Skrevet

Jeg hadde bestemt meg for ikke å vite 1ste gangen, men sprakk ca 2 mnd før fødselen :)) Andre gangen ville jeg gjerne vite mtp utstyr og sånt, det samme nå, siden vi har 2 av samme kjønn fra før. Det er litt praktisk, synes jeg.

Skrevet

For oss er det ikke noe spørsmål, vi vil vite det :) På en måte blir vi litt bedre kjent med den lille i magen!

Gjør ting litt lettere når vi har så mange som skal strikke til babyen også.

Skrevet

Vi visste det sist og vet det nå! Synes fødselsen er så spennende i seg selg og så blir det litt mer konkret å forholde seg til når man vet kjønnet. Men skjønner de som klarer å holde spenningen til fødselen, men jeg er altfor nysgjerrig.

Skrevet

Vi valgte å få vite det - og jeg er veldig glad for det:) Både praktisk, i forhold til handling osv., men føler vi har blitt mye bedre kjent med babyen siden vi vet kjønn. Høres kanskje rart ut. Men er hvertfall sånn vi føler det:)

Dessuten, fødselen kommer til å bli så altoppslukende og spennende med det som er - tror ikke det at vi vet kjønn kommer til å ødelegge noe av spenningen:) Blir jo spennende å se om det er riktig det kjønnet vi har fått vite da;)

Skrevet

Vi har ikke vært i tvil om at vi gjerne ville vite det begge gangene. Dvs før førstemann var jeg sikker på at jeg ikke ville vite, men når UL nærmet seg ble nyskjerrigheten for stor. Og den gang som nå har det egentlig bare hjulpet "morsinstinktet" mitt syns jeg - føler mer et forhold til h*n i magen når jeg vet om jeg kan kalle den "han" eller "hun".

Skrevet

Jepp,vi vil vite det :) Eller,det vil si,jeg vil vite det-ikke han,MEN hvis jeg får vite det,så vil han å vite hva det blir :P Har sakt at jeg ikke trenger å fortelle han det,men hvis jeg vet det,så skal han å..så :P

Er vår første,og synes det er litt stas å kunne kjøpe inn klær i jente-eller guttefarger. Er jo såååå masse fint å velge i :) Også er det koselig å kunne diskutere navn. Og når man vet hva det blir,så er det færre navn å diskutere :P Masse slike "småting" som gjør at jeg virkelig vil vite hva det blir :)

Noen synes det er greit å vente til fødsel med å vita hva det blir-for spenningen sin del...for meg er fødselen i seg selv nok spennende,så for meg er ikke det et argument jeg kan bruke ;)

Skrevet

Jeg ville ikke vite det forrige gang. Pappaen ville men jeg nekta, ville det skulle være overraskelse. Er jo spennende å ikke vite det da.

Nå er ikke jeg gravid med nr to enda, men prøver å bli, hehe.

Vil ikke vite det denne gangen heller, og det er vi enige om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...