Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #1 Skrevet 17. november 2008 Det er greit det at du ikke ønsker å røyke inne hos deg selv, men hva i hel...te får deg til å tro at det er greit å røyke inn til meg??? Er det noen som vurderer den problemstillingen når de står på verandaen en sen kveldstime og damper?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #2 Skrevet 17. november 2008 Vi får inn masse røyk fra naboen under...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #3 Skrevet 17. november 2008 Det er det jeg mener.. Jeg får også det nemlig. Inn på soverommet der jeg og min lille gutt ligger og sover. Og det er helt fryktelig!! Hvorfor kan ikke jeg få ha det røykfritt inne hos meg? Jeg som ikke røyker engang...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Alle naboene våre røyker faktisk, vi og.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 .. og poenget var at du er stolt av det? (til anonym 01:29`)
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Må dere ha vinduet oppe? Jeg hadde vurdert å la det være stengt.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 Det var et svar til HI om vi har tenkt på det. Og det har vi. Konklusjonen er at alle røyker ergo null problem.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Vi hadde samme problemet. Naboen røyket ute og røyken seiv inn ventilen vår. Vi sa ifra på en fin måte og naboen stilte seg en annen plass og røyket. Så nå har vi ikke det problemet lengre.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Ja, som veldig mange andre så ønsker vi oss frisk luft på soverommet om natten.. Men, vi lukker det når det står på som verst.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 skulle gjerne sagt i fra til naboen jeg, men det vil være det samme som å si at de ikke kan røyke på verandaen sin. Litt dumt å be de ta heisen ned og gå over på den andre siden av gata.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #12 Skrevet 17. november 2008 la nå nabon kose sæ m røken sin om du byner å røke sjæl merker du ikke lukta
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #15 Skrevet 17. november 2008 I og med at dette er et problem for deg regner jeg med at du bor i blokk, rekkehus e.l. med andre ord burde du ha tenkt på dette før du valgte sted å bo. Ønsker du ikke å bli plaget av naboene får du kjøpe deg /leie en enebolig...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #16 Skrevet 17. november 2008 helt enni vi har ene boli kan gjøra som vi vil vi kosær oss vi se med røken å allt
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #18 Skrevet 17. november 2008 Til anonym 02:22 Nå har jeg ikke råd til å flytte, og i hvertfall ikke til en enebolig. Dessuten trives jeg i blokka mi med alle de hyggelige naboene. Og jeg liker å høre at det er folk rundt meg jeg. Så den vurderinga har jeg tatt.. De som fremdeles har denne stadig mer usosiale uvanen med å forpeste omgivelsene sine er vel de som burde flytte ut? Til en enebolig langt fra folk?
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #19 Skrevet 17. november 2008 Du har helt sikkert like mye råd til å bo i enebolig som i blokk, kommer bare an på hvor i landet du flytter til det. Snakk med naboen din. Dvs når du er så begrenset at du synes røykerne bør flytte, vil det vel kanskje ikke komme noe godt ut av det å snakke med naboen for din del... For alle andre som plages med naboens røyk: snakk med naboen. Røykere er faktisk (tro det eller ei) mennesker de også, og de fleste ønsker å la være å plage naboene sine. Er vel ikke noe verre å snakke om det enn om bråk, rot i gangene, vaskelister og sånt!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #20 Skrevet 17. november 2008 Ja.. nå var det vel ikke jeg som i utgangspunktet syntes at røykere skulle flytte, det ble bare et svar på anonym som mente at jeg burde flytte.. Jeg er tidligere røyker, og sikkert ekstra var på dette med røyklukt. Og det er verre å snakke om med naboer enn bråk, rot i gangene, vaskelister og sånt! Hvis du tror det motsatte så er du naiv. Og det er fordi piggene så raskt kommer ut på røykere som får klager på røykinga si...
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #21 Skrevet 17. november 2008 Jeg synes matlukta fra enkelte naboer i blokka er ille. Kanskje jeg skulle be dem slutte lage så rar middag. Og SPESIELT når jeg lufter.. Nei, du blir ikke syk eller passiv røyker når nabo røyker på veranda og du kjenner lukte. Liker ikke lukta? Tenkt på hva du lager til middag neste gang så du ikke plager naboene.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #22 Skrevet 17. november 2008 Hmm... Det er en røyker jeg har med å gjøre her skjønner jeg. I rest my case.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #23 Skrevet 17. november 2008 Nå er det ikke få blokker det ikke er lov å grille på verandaen fordi naboene ikke skal plages med unødvendig matos. Da er vel ikke ille som en av naboene å sette røyking i samme kategori. Personlig ville jeg hatt all verdens matos framfor røyk, men det er nå meg.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #24 Skrevet 17. november 2008 Anonym 11:24; nå er da ikke matos GIFT da, som røyk! Vi hadde selv samme problemet, bodde da i en enebolig, hvor vi leide ut 1. etg, og leieboer hadde stuevinduet sitt oppe mens han satt og dampet. Stua hans var altså rett under soverommet våres. Gikk greit FØR vi fikk babyen, men det var IKKE ok med røyklukt fra HANS røyk på soverommet hvor babyen skulle sove. Dette ble et kjempedilemma, for han nektet å lukke vinduet pga det ble så røykfullt inne i den lille stua... GUUUUUD jeg er glad den dag idag for at vi faktisk SOLGTE huset, og flyttet! Det er ille å måtte lide for andres nikotinbehov! Giftig er det og.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #25 Skrevet 17. november 2008 Ingen må komme og fortelle meg at man kan få astm eller allergi av å kjenne røyklukt når naboen står ute på sin varanda og røyker. Mulig man kjenner røyklukta, men astma får man ikke. Noen synes røyklukta er verst, andre synes matosen er verst. Noen synes MYE EKKEL parfyme er ille, spesielt i heis... Mange som er allergisk mot det også. Tenker alle over det før dere dusjer dere i stinkende parfyme på morgenkvisten? Svettelukt er forresten like ille... Eller biler som står og går på tomgang. Tipper det forurenser en god del mer enn røyken til naboen som står ute..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå