Gå til innhold

Til alle som har vært gravid, er gravid !

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en nydelig datter på over to år nå, som jeg gjerne ønsker skal få en søster eller en bror :) Før det skjer, må man jo bli gravid :P

Vi er i 1 prøve mnd nå, og jeg husker så klart overhodet ikke hvordan det var å være nygravid. Spesielt ikke hva jeg opplevde før jeg testet positivt. Det jeg lurer litt på er hva dere kan huske fra tiden før dere testet positivt. Symptomer ? Utflod / ikke utflod ?

Jeg har overhodet ingen utflod nå, er knuspetørr, og synes jeg leser overalt at utflod er det største tegnet for folk på graviditet. Det var ikke tilfellet med meg, mener å huske jeg faktisk var tørr. Når det gjelder denne hersens livmortappen så skjønner jeg meg ikke på den heller...den svinger som den vil, opp og ned, myk og hard. Stoler ikke på den hehe. Jeg husker kun en ting som virkelig var et symptom, og det var at jeg var "rar" i magen. Jeg husker det boblet i magen, hadde luft og hadde noe vondt i magen dagene før jeg testet positivt.

Håper noen orker å dele erfaringene sine med meg :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvis du googler på svangerskapssymptomer så finner du litt:)

med nr en så var det uteblitt mensen som gjorde at jeg tok testen.. men når jeg ser tilbake så var jeg også så trøtt at jeg sov heeeeeele tiden (men hun var ikke planlagt så jeg hadde liksom ikke satt meg inn i noe om dette). senere var det også litt menssmerter som kom.(tok test i uke4 , så jeg ble tidlig trøtt).

denne gangen bare viste jeg at jeg var blitt gravid. bare en uke etter befruktning var jeg kjempe trøtt og sliten, og fra uke 4 var jeg så spyferdig som bare det. så når jeg tok testen så bare merket jeg det på kroppen at jeg var det... klarer ikke helt å forklare det....je bare merket at det var noe inni magen, og det samme med trøttheten gjorde at jeg var ganske så sikker ja. ( tok test første gang da jeg var 3+3 på vei)...

skal vi se om jeg husker noen symptomer for deg også:)

trøtthet

kvalme

ømme pupper

mensmurring

oppblåst mage/luft i magen

tja- det var det jeg kom på.blir spennende å se om du er det da:)

Skrevet

Jeg hadde mest tidlige symptomer da jeg skulle ha førstemann, ikke så mye jeg merket da jeg skulle ha nr to, tre og fire. Jordmor mente det ofte kunne være sånn at kroppen vår hadde sterkest reaksjon på hormonene første gang den opplevde det..

Med førstemann var jeg kvalm allerede en uke før forventet mens, så jeg visste den kom til å være postitv da jeg tok testen samme dag jeg ventet mensen. Med de neste kom ikke kvalmen før litt senere, og var ikke på langt nær så intens, jeg var totalt sett i mye bedre form da jeg skulle ha de neste ungene.

Men andre tidlige tegn var at jeg var trøtt, uggen og lite matlyst, mageknip, mensmurringer og bare denne følelsen av at noe var anderledes i kroppen. Litt ubeskrivelig liksom, men du merker en forandring...

Skrevet

Tusen takk for svar jenter :)

Skrevet

gå inn på www.pernille.info der står det veldig mye nyttig info!! (det er da pernille.info, ikke pernilleinfo.no... ikke noe .no der altså!! ) :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...