Gå til innhold

Barn som bare spiser nugatti og choco pops

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva gjør man med et barn som nekter å spise noe annet pålegg enn nugatti, og bare liker choco pops eller hva det nå heter (inneholder iallefall MYE sukker) til frokost? Barnet kan spise tørt knekkebrød i ukesvis om det ikke får nugatti.

Ikke mitt barn!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja hva gjør man med det..

Vet ikke, barn spiser jo hva de er vandt med. Hos oss dekker vi bordet med standard pålegg,brunost,gulost,leverpostei,makrell osv. Vi har nugatti i skapet også, men den blir ikke satt frem hver dag og Emilie hyler ikke hvis hun ikke får det eller Oboy i melken sin.

Jeg tror mange foreldre tyr til søtt pålegg i en periode hvor ungene spiser dårlig, så blir ungene vandt med pålegget og da er det vel ingen vei tilbake. Kom det helt teit frem?? :)

Kjenner ei med 2 barn. De spiser ikke poteter og grønnsaker for der er middagene Grandiosa, pølser og slikt. Når de spiser borte og får poteter og grønnsaker rører de det ikke og sutrer seg til å slippe å spise.

Unger er jo forskjellig da. Vel og bemerke,men det skal man jammen si at foreldre er også.

Skrevet

Da hadde jeg gitt tørt knekkebrød i ukevis. Tror ikke det hadde gått uker heller. Husk det er du som styrer dette..... ikke barnet.

Skrevet

La barnet spise tørt knekkebrød og tilby sunne pålegg. En dag går ungen lei og spiser noe annet.

Skrevet

Det er ikke mitt barn, men et jeg har med å gjøre i forbindelse med jobb. Liker ikke den der nugattien, men barnet er tydeligvis så fastlåst i det at det nekter å spise noe annet. Prøver å lokke med ostesmørbrød og alt mulig, men ikke tale om. Barnet kan godt si at ja, han vil ha det, men spiser bare noen få tygger, og vil ikke ha mer..

Synes det er kjempevanskelig, for jeg synes ikke nugatti og sånne sjokoladekuler til frokost er noe å spise hver dag for et barn, men er jo ikke jeg som styrer det da.. vet ikke helt hvordan man skal gå frem..

Skrevet

Tror det handler mye om at foreldrene ikke orker kampen, men lurer på hvorfor i alle dager de lar barnet spise så usunt helt fra starten!

Skrevet

Da jeg var barn fikk jeg aldri nugatti på skiva. Min mamma var veldig opptatt av at vi barna skulle spise skikkelig mat.

Jeg husker jeg synst det var utrolig stas de få gangene jeg fikk det, å ble kjempe glad.

Dette kommer jeg til å gjøre med mine barn også.

Skrevet

Er ikke for å nekt barnet mitt å spise noe som helst jeg da... Vil hun ha nugatti eller choco pops så får hun det!!!!

Skrevet

min sønn elsker nugatti... det gjøre faren også.

jeg har det ikke i huset!

resultat: ungen spiser tonnevis av nugatti når han er hos bf og spør ikke engang etter det her fordi han vet det ikke er her.

når han er hos mammaen sin spør han etter servelatpølse og salami...

de tilpasser seg, og det er latskap mye tror jeg av foreldrene som ikke orker å ta opp kampen om å si nei til nugatti.

jeg må innrømme at han får lov å velge choko pops en gang iblant når vi kjøper frokostblanding, men han velger like ofter havrefras....

og siden han like gjerne spiser grovt brød med salami er jeg ikke så bekymret for sukkeret... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...