Gå til innhold

Svenskehandel..SÅ skuffet..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja da har vi vært i sverige for å sjekke priser på babyutstyr.

Det var ikke spesielt billigere enn i Norge, tjente bare på krone kursen.

Dessuten måtte vi dit hvis det var reklamasjoner ol.

Så kommer toll i tillegg...for vi ville ha kommet til å handle over 6000,- .

Så da blir det heller shopping hos de trivelige damene ( og sikkert noen herrer) på babyshop på Ryen i Oslo.

Noen som har klart å funnet bedre tilbud i Sverige enn i Norge?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Handler når det er tilbud jeg, mye å spare på det. Er jo ofte 25-40%

Både i norge og sverige.

Er jo altid noe på tilbud, enten det er bilstol eller seng eller ulltøy på baby shop eller barnas hus.

Skrevet

Men det var samme tilbud som i Norge...eller i Norge var det 30% avslag og i Sverige var det i kroner.

Vi regnet på det og fant ut at tilbudene i Norge utgjorde mer enn der borte.

Skrevet

Jeg tenkte mere på at man kan jo handle det man trenger på tilbud, når det er på tilbud å så kan man se ann om det er billigst i norge eller sverige.

Istedet for å kjøpe alt man trenger på en gang, med noe på tilbud.

Men nå er jeg kronisk avhenig av å ikke betale mer enn jeg må å liker å gjøre gode kjøp.

Skjønner jo at andre syns det er greit å kjøpe det man skal ha å bli ferdig med det.

Men jeg blir så glad av å spare 500 kr her, 1000 kr der ect å da ha mere kose penger = mer kafe og kino besøk ...som andre igjen sikkert syns er bortkasta penger da.Føler jeg får så mye mer for pengene av å finne gode tilbud.

Er bare å finne tlf nr til butikken i sverige å høre hva det man skal ha koster, hvis man ikke finner priser på nette, å samenligne med norske priser.

Skrevet

hei. vi var i sverige å handla om lørdan. vogn ol. over 6000 ble stoppet i tolla, men dem sa ingenting på det at vi hadde kjøpt vogna der. ingen toll å betale der iallefall.

Skrevet

I reglene for fritak for toll og avgifter står det at man skal betale toll for varer over 6000 hvis du er i utlandet i mer enn 24timer.

er man der under 24timer kan man da bare ta med varer for 3000.

http://www.toll.no/templates_TAD/Article.aspx?id=131821&epslanguage=NO#kvote

Så da møtte dere nok litt slappe tollbetjenter, eller det er vel ikke småbarnsfamilier de ønsker å "ta" i slike kontroller.

Vi har da bestilt vogn fra Baby shop her i Oslo, jeg hadde litt hastverk da jeg ikke ønsker 2009 modellen, den er ikke fult så fin som 2008 modellen.

Jeg skal nå være så vanskelig da..:-)

Skrevet

Jeg var å handlet på svinesund i forrige uke og vi sparte så mye penger! Kjøpte Brio happy med alt utstyr til 4500kr, brio bilsete med base for 1200kr og masse annet utstyr... men det er mest penger å spare på vogn og bilsete, det andre ligger på omtrent samme pris. Pga kursen fikk vi det 1000 kr billigere.. brukte tilsammen 7000kr og da fikk vi:

- vogn m/ alt av utstyr (stelleveske, regntrekk, myggnetting, dyne, pute).

- Brio bilsete med base.

- 3 nydelige babytepper, gulpekluter, dundyne og dunpute til sprinkelsenga + 1 sett sengetøy, smokker, brystpumpe, koseklut + litt annet. var kjempe fornøyd med det jeg!! :) Bare vogna hadde kommet på 7000 kr i Norge på babyshop.

Skrevet

Mener barneutstyr er tollfritt. Men skal man gjøre det helt korrekt må man trekke fra svensk moms og betale norsk moms. Ettersom moms-satsene er like utgjør det ingen forskjell, bare masse papirarbeid og kanskje et midlertidig ekstrautlegg...

Vi kjøpte vogn m/utstyr og bilsete i Sverige til førstemann. Betalte ca 8000 istedetfor hvertfall 12000. Var da Emmaljunga vogn og fjorårets modell av bilsetet. Passerer ingen betjent tollstasjon og gadd ikke ta oss bryet med å ordne opp i momsen! Tror kanskje tollerne ser mellom fingrene på dette :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...