Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 når en er samboer og har hus og hjem og barn, hvorofor ikke like greit gifte seg. hvorfor være samboer? hva er fordelene med det? vi er samboere og jeg går nå litt og tenker på fordelene og ulemoene med å skulle gifte oss, eller la være å gite oss.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Er man gift har man mer rettigheter en bare samboere.. Er man gift får man de automatisk. Men vi har "sikret" oss med samboerkontrakt og testamente. Jeg personlig skal ikke gifte meg med min samboer. For jeg er ikke kristen, da blir det for meg veldig feil og stå i en kirke og love noe jeg ikke tror på at jeg skal elske mannen min resten av livet. Kanskje vi tar turen ned til byfogden endag og får det på papir at vi er gift, men da mest av praktiske årsaker.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Man er forsåvidt like mye gift om man kifter seg hos byfogd/tinghus eller i en kirke altså. Jeg er gift, men jeg er mot kirken. Dermed så giftet vi oss ikke i kirken, men på tinghuset:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå