Gå til innhold

vannkopper farlig for gravide?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er redd lillen har fått det ,er det farlig for meg? jeg har hatt vannkopper selv som barn.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet det er farlig for menn i forhold til å få barn...dem kan bli sterile når dem er voksne, ikke som barn. røde hunder er farlig for fosteret. men har man hatt det før er det ikke noe å bekymre seg over.

Skrevet

Man har jo bare vannkopper en gang i løpet av sitt liv,så det skal gå fint:)

Men tror ikke det er spesielt bra med vannkopper under svangerskapet nei.

Skrevet

Vannkopper i første halvdel av svangerskapet er relativt ufarlig, mens dersom sykdommen bryter ut like før fødselen, kan det få alvorlige konsekvenser for det nyfødte barnet. Ca. halvparten av barna smittes av mor. Dersom mor har hatt vannkopper like før fødselen skal den nyfødte behandles med antistoffer (immunglobulin) mot varicella. Dersom barnet får symptomer på infeksjon, skal det behandles med aciklovir.

(google)

Gjest Hellokitty03+09+13+13
Skrevet

jeg kjenner ei som fikk vannkopper i slutten av sv.skapet og datteren hennes ble hjerneskadet.

Skrevet

Har du selv hatt vannkopper før, er det ikke farlig! Om du ikke har hatt det ville jeg kontaktet lege om barnet mitt hadde fått det.

Gjest thricane
Skrevet

det kan være farlig de 12 første ukene om mor ikke har hatt vannkopper, og man skal også unngå smitte etter uke 30, pga fare for å smitte barnet. ellers er du ganske så trygg.

sønnen min på 4 har vannkopper nå, og jeg er 12+6. Nå visste jeg ikke om jeg hadde hatt dette, så jeg var hos legen og tok blodprøve. tar ca en uke å få svar på prøvene.

• 6 måneder senere...
Skrevet

dette er tull! som regel er vannkopper ufarli for gravide, sannsynliheta for at fostre skal få smitte evn. skader er liten mn er der!!

æ har en sønn på 18mnd nu som blei smitta når æ va 14uke på vei!

han har fått mye å slite med i etterkant!

blandt. annet "feil me nerver",ingen muskel i hø.hofte(sitter i rullestol), longeproblemer,ernæringsproblemer osv.. om spørsmål så bare spørr, mn av egen erfaring..

gravide hold sæ langt unna vannkoppa!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...