1prinsesse+1i magen Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Lillemor(som ikke er så liten lenger, veldig straks 7år) har vondt i magen. Hun legger seg alltid uten problemer og sovner fort, men i kveld lå hu urolig i senga en hel time før hun til slutt kom gråtende ned trappa og sa hu hadde vondt i magen. Hun er sånn at hu svært sjeldent klager over noe, slår hun seg så er det bare og fortsette med det en holdt på med, og samme hvor syk hu er så er hu alltid like blid. Så når hu da klager så på magen at tårene triller så begynner jeg å lure litt. Hun sier at det er vondest rett over navlen, som en stripe tvers over magen, og litt ned på sidene. Magen er ganske hard, spesielt på venstre side. Noen forslag?
1prinsesse+1i magen Skrevet 16. november 2008 Forfatter #3 Skrevet 16. november 2008 Nei, hu var på do rett før hu la seg og alt gikk som normalt. Derfor jeg ikke helt skjønner den stramme magen..
blond Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg ville ringt legevakten i redsel for at det kan være blindtarmen. Ville tatt temperaturen først.
1prinsesse+1i magen Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 Hun har ikke feber, og blindtarmen er på høyre side. Så det er nok ikke det, men det kan jo eventuelt være magekatarr eller noe. Hun sitter nå i hvertfall i stolen her og har det greit, men som sagt så tåler hu mye, men nekter å legge seg for det var så vondt å ligge..
Miramor Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Akutte mavesmerter- da er det fort gjort å tenke blindtarm. Blidtarmen sitter på hø. side, men en kan ha vondt i hele maven, spesielt i området rundt navelen. Temperaturen kan være lett forhøyet (38 grader), og i tillegg har man gjerne ekstrem næringsvergring. Det er umulig å få svelget noe. Legen sjekker om en er trykkøm- at det gjør vondt når en slipper opp etter å ha trykket. Men blindtarmbetennelse kan være veldig diffust. Jeg hadde det for noen år siden, og det var veldig vondt og mat var utenkelig, alt stoppet opp- også promping. Sannsynligvis er det ikke dette sin datter har, men har hun så vondt i maven at hun gråter så ville jeg nok ha kontaktet legevakten. Selv om hun har vært på do nylig så kan det være avføring som har pakket seg i tarmen, og det kan gjøre veldig vondt. God bedring til Lillemor!
1prinsesse+1i magen Skrevet 16. november 2008 Forfatter #7 Skrevet 16. november 2008 Takk for det! Ringte legevakta og de ville gjerne se på henne, så hun fikk time kvart over elleve. Tok også tempen ordentlig og den var på 37,4, selv om det er 18 grader her og hu bare har en tynn skjorte på seg, så det betyr vel at det er noe som jobber. Så da får vi se om et pr timer..
Northernlights Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Håper det ikke var noe alvorlig. Jeg hadde ikke feber når jeg fikk blindtarmbetennelse. Og det begynte rundt navlen,men det er sjeldent det er barn får dette,da.
<3katie<3 Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Håper alt gikk bra. God bedring til jenta di )
1prinsesse+1i magen Skrevet 17. november 2008 Forfatter #11 Skrevet 17. november 2008 Her går det greit! Hu er ikke helt i form ennå, men var ikke mye å hente på legevakta så vi ringer fastlegen i dag i stedet. Legen på legevakta bare kjente fort på magen og sjekka at det ikke var noe alvorlig, så fikk vi fasitsvaret til leger, ta en paracet og prøv å sov det av deg.. Men hun er bedre i dag, så vi håper det går over av seg selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå