Stolt mamma! Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Lurer på ka ti øyenfargen til babyen blir "endelig". Alle har jo blå øyner når de blir født - men de kan jo skifte farge ette en stund. Mannen min har brune øyne og eg har blå - så er veldig spent på ka farge øyner småen får. Nå e han snart 5uker og har helt blå øyne
stockflets Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Har en gutt på 4 med brune øyner. Han var født med veldig mørke blå, og de ble gradvis brunere hele det første året i hvert fall. Mener han var ca. 1 år når de fikk den fargen de har nå. Jenta mi på snart 9 mnd. har hele tiden hatt lyse blå, og har ikke forandret seg stort. Blir nok som de er nå. Med gutten min skjønte vi fort at de ville bytte farge siden de var så mørke. Morsomt at de ble såpass brune som de er da jeg har grønne og pappan blå Artig å se hva de får;)
ahtr Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Vil bare si en ting. Det er ikke alle nyfødte som har blå øyne. Her i huset kom det en liten med mørke øyne fra dag 1 og de blir stadig mørkere...
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 17. november 2008 #4 Skrevet 17. november 2008 Hu eldsta vår hadde blå øyne ved fødsel og det har bare blitt enda mere blå, henne var det aldri noen tvil om hvilken farge hun kom til og få. Hun minsta på 4 mnd er vi kjempe usikker på, for hennes øyenfarge endrer seg nesten hver dag, blå med grønt i, så ser dem brune ut, så ser dem grå ut men hun har hatt en veldig mørk blåfarge på dem siden hun ble født. sambo har blå og jeg brune. Og som hun over sier, stemmer ikke at alle barn blir født med blå øyne, jeg hadde mørke øyne når jeg ble født, nesten svarte øyne i følge mamma og dem..
Snuppa mi er nå storesøster... Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Jenta mi på 3 år fikk ikke brune øyne før hun var 2 år, hadde blå øyne hele første året for så å bli grønne og til slutt helt brune... Minstejenta har fortsatt mørke blå, hun er 3 mnd, jeg har blåbrune og samboer har mørke brune.
Blafrende Hengejur♥♂08♂13? Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 tassen er snart 5 mnd, og han har blandingsøyne:) han har fargene: Blå, grønn, brun, gulskjær og spetter som ser gullfargete ut;) har ikke peil hva det ender opp som, men jeg og gubben har begge sånne blandingsøyne, så mulig han ikke får en definert farge, men en fin mix som nå
Gjest mphs Skrevet 17. november 2008 #7 Skrevet 17. november 2008 Ikke alle blir født med blå øyne. Det er en myte. Jeg ble født med svarte øyne som senere ble brune. Yngste jenta mi hadde blå/grumsete øyne når hun ble født og de har vært i forandring hele tiden. Hun er nå 7 mnd og de er brunere, men enda ikke helt. De sier de kan forandre seg opp til 1 års alder, men det kan ta enda lengere tid.
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 17. november 2008 #8 Skrevet 17. november 2008 det står i boka mi at alle barn blir født med blå, de kan være veldig veldig mørkeblå men de er født med blå og så kan de forandre seg, men dette er om de er av hvit hudfarge da selfølgelig.
Gjest mphs Skrevet 17. november 2008 #9 Skrevet 17. november 2008 Du må ikke tro på alt du leser. Alle på min mors siden har brune eller sorte øyne( også ved fødsel) og vi er "hvite" med mørkt hår. Norske.
SlitenÅtrøtt.. alltid & støtt Skrevet 17. november 2008 #10 Skrevet 17. november 2008 Mørke mørke blå nesten svarte.Far har bruke og jeg har grønne
Randi86*Salt og Pepper' Skrevet 17. november 2008 #11 Skrevet 17. november 2008 Slenger meg på det som mphs skriver jeg.. Jeg er helt norsk og ble født med nesten svarte øyne og samme ble søstra mi.. Pappa har brune og mamma blå øyne, så er nok ikke helt sant det at alle blir født med blå øyne..
luna08 Skrevet 21. november 2008 #12 Skrevet 21. november 2008 Det kan ta et år før man ser hvilken øyefarge barnet får. De fleste er født med blå, men noen er også mørke fra første dag. Min eldste hadde brun/blå da han ble født og har i dag brune med noe grønt. Nr. 2 hadde mørke fra dag en og fikk i løpet av noen uker mørke brune. Nå har jeg ei lita tulle på 7 uker, og det ser ut til at ho også får ganske brune øyne. De har vært mørke hele tiden.
Lukkelukken og bebibror Skrevet 21. november 2008 #13 Skrevet 21. november 2008 Det er visst sånn at øynene trenger lys for å kunne utvikle pigmenter i øynene, som altså blir øyefarge. Så derfor blir alle født med blå Rundt året skal de som regel ha fått sin endelige farge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå