Gå til innhold

foreldrepenger når man ikke har fast stilling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg jobber som vikar i et bofellesskap, har ingen fast stilling.. er samtidig fulltidsstudent.. om jeg er gravid (noe jeg håper virkelig på), så kommer jeg til å ta fødselspermisjon fra skolen, og da får jeg fødselstipend. men lurer på om jeg har krav på foreldrepenger også? og om jeg har krav på det når jeg ikke har fast stilling... (det står på lånekassen sine sider at om jeg mottar foreldrepenger, så påvirker ikke det stipendet, så fremt samboer ikke mottar foreldrepenger samtidig..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei!

foreldrepenger blir betalt ut av nav. Grunnlaget for hvor mye man får i mnd basert på de 6 beste lønningene av de 10 siste mnd du har jobbet..

ble litt kronglete forklart, men håper du skjønner det! :)

Skrevet

tusen takk for svar.. :) alt dette er så nytt for meg, og jeg synes at nav ikke forklarer dette så godt på nettsidene sine.. kan være jeg som ikke er så voldsom lur også da.. haha...

Skrevet

Ja, du har rett på fødselspenger fra jobben også.Men om det stiger over en viss grense, så kan noe av stipendet ditt bli gjort om til lån..

De regner ut gjennomsnittslønnen din, og det er denne du får under permisjonen.. De 6 beste av de 10 siste mnd gjelder KUN om du har vært arbeidsledig i perioden og har mittat dagpener... Om ikke, så får du bare et gjennomsnitt av de site mnd.. Hvor langt de går tilbake for å regne gjennomsnittet, er opp til ditt likale NAV kontor.. Finnes faktisk ingen fasit på det..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...