Gå til innhold

April: hmmm svangerskapssymptom??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Først: jeg ønsker IKKE å være gravid!!! Men den siste uka, en drøy uke vil jeg tenke, så har jeg hatt ømme bryster.. Det går litt opp og ned, men mest så er de vonde. Jeg har hormonspiral, og aldri blødninger så jeg har ingen styring over syklus. Men tankene mine svirrer rundt... har kjøpt graviditetstest i dag som jeg skal ta i morgen tidlig. Hva om den er negativ, jeg kan vel forsatt være gravid om jeg tester for tidlig.. Det jeg vel egentlig spør om er hvor tidlig kommer disse symptomene?? Forige gang hadde jeg veldig ømme bryster, det var det første jeg kjente.. etter å ha hatt det et par dager testet jeg postivi, et veldig svakt kryss.. Og ettersom tankene surrer så kjenner jeg jo kvalmen innimellom... sikkert bare psykisk... og et sykt behov for klementiner! Det er nok bare psyken som spiller meg et puss! For er jeg gravid så vet jeg ikke helt hva jeg gjør....!!!! Skulle bare ønske at en test kan si helt sikkert. Er det sikrere tester hos legen? Tester de positivt tidligere enn de man får kjøpt på apoteket??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Husker ikke hvor tidlig de ømme brystene kom, men sjekk barnimagen.com, der vil du finne svaret... Ang. testing så er legens tester mer nøyaktige (og billigere fant jeg ut...), men hvor tidlig de kan vise i forhold til en hjemmetest vet jeg ikke (var mye jeg ikke visste her, så jeg svarer for det meste for at du skal føle deg "hørt"...)

 

Om du får negativ test i morgen, så ville jeg ventet to uker og testet igjen... Er den fremdeles negativ kan du nok stole på at du ikke er gravid, er den positiv, så...ja... hm...

 

Men om du går på hormonspiral, så skal den vel være ganske så trygg, men det skjer jo uhell med den innimellom, så om du heller mot å beholde barnet, eller i det minste ønkser å vurdere muligheten dersom det skulle vise seg at du ER gravid, ville jeg tatt en telefon til legekontoret i morgen for å høre hva de sier... Graviditet med hormonspiral "innabords" er ikke gunstig for fosteret vil jeg tro...

 

Lykke til uansett!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spiralen må ut ganske kjapt, det er veldig stor sjanse (var det 25%?) for abort med den inni! Grattis allikevel om du er litt ambivalent her. Alt går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg fortsatt ganske nygravid (selvom jeg ikke ser slik ut)

så jeg kan svare. Jeg testet negativt helg 1, fikk ømme bryster som føltes store, varme, slappe og hovne i uken etter. Testet så klart positivt helgen etter. Den CB digital mener jeg er tidligst - 4 dager før forventet mens.

Forøvrig finnes det en blodprøve som kan vise graviditet allerede fra befruktning.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...