KineMor ♥C&M&O♥ Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 I mai reiste vi 1 uke til Tyrkia med detur som reiseselskap. Vi nevnte da vi bestilte reisen at jeg kom til å være i uke 31/32 av svangerskapet i løpet av oppholdet. Spurte da om dette kom til å by på noen problemer i forhold til flyreisen osv..Neida, dette skulle ikke være noe problem mente de og sa at det var de siste 4 ukene før termin man ikke skulle fly. Så vi bestilte da reisen! Like før vi skulle dra var jeg innom legen på ktrl og spurte da om jeg kunne få en bekreftelse på termin osv i tilfelle noe skulle skje etc. (Denne sto på norsk, men det så jeg ikke før jeg kom hjem) Tok med meg denne beskreftelsen da vi dro. Vi skjekket inn på gardermoen og det var ikke noe problem, men da vi skulle inn på flyet spurte flyvertinnene om når jeg hadde termin. Jeg sa termindatoen og at det var 8 uker igjen av svangerskapet. Det gikk greit. Så var vi 1 uke i Tyrkia Da vi skulle hjem og sto for å skjekke inn på flyplassen ble jeg spurt om termin. Sa som sant var at det var 7 uker til og oppga termindatoen. Viste også bekreftelsen(som de selvfølelig ikke forsto noe særlig av) og forklarte hva som sto på den. Dette holdt ikke. Så da viste de likesågodt denne til mine medpassasjerer for å høre om de kunne bekrefte den for dem. Denne bekreftelsen inneholdt jo en masse informasjon om meg, som navn, personnr, arbeidsgiver, faste medisiner osv...Jeg tok da bekreftelsen fra dem og sa at dette er privat og ikke for hver og en å lese. Så de tilkalte da en mann som hentet oss og vi måtte inn til lege som kunne skrive ut en annen bekreftelse(mot betaling) slik at vi kom med flyet hjem. Denne mannen mente vi skulle klage til reiseseskapet og gi dem kvitteringen for legebesøket. Vel hjemme klaget vi selvsagt til reiseselskapet. Sa hva som hadde hendt og at vi ikke fant oss i å bli behandlet på denne måten. Pga av mange klager tok det en god stund før vi fikk svar. De kunne tilby oss avslag på 500kr per person om vi bestilte en ny tur INNEN 2009!!!!! Ja, aktuelt at vi reiser med dem igjen liksom. De burde i det minste dekket pengene jeg måtte ut med for legeskjekken på flyplassen...I Uansett, vi har igjen klaget og sagt at vi ikke ønsket tilbudet de har kommet med, men et annet. Det får vi ikke...Synes dette er ganske dårlig behandling jeg altså... Tenk om jeg hadde hatt en eller annen alvorlig sykdom som sto på den bekreftelsen som de viste rundt...Åhhhh, blir så forbanna!!!!!! Vi var jo livredde der vi sto midt på natten med en toåring og fryktet at vi ikke rakk flyet:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå