Gå til innhold

Tidlig ultralyd


Marie82

Anbefalte innlegg

Vi synes det er litt lenge å vente med ultralyd til mellom u. 16-18 og lurer på om vi skal bestille en ultralydtime før jul privat for å få noen bilder av det lille livet. Vi har hørt at det er veldig fint å ta en ultralyd tidlig fordi da kan man få med hele fosteret på ultralydbilde.

 

Er det noen som har noen erfaringer med tidlig ultralyd og som kanskje kan anbefale en sikker og profesjonell privatklinikk?

 

Hadde jo vært koselig å hatt noe å vise frem til familien i jula :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ingen som har noe svar her? Jeg er også interessert i tildlig UL og lurer på om noen kan anbefale en klinikk i Oslo som man har gode erfaringer med?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet mange bestiller tidlig ultralyd :) Og jeg kommer også til å gjøre det. Siden vi skal fortelle det til familie og venner i julen er det en koselig ting å ha å vise frem :)

 

Vi bor i Oslo og har fått anbefalt Volvat :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler majorstuaklinikken (www.majorstuaklinikken.no). Samme pris som Volvat (1200,-) men mye bedre. Jeg var på Volvat tidligere i svangerskapet, og så dro jeg til Majorstuaklinikken (MK). De var mye mer informative på MK. Jeg slapp å spørre, fordi legen kom meg i forkjøpet. Målte størrelsen på langs og tvers. Fikk til og med høre hjertelyden, og oppgitt antall slag i minuttet. Jeg skal tilbake dit i uke 12 :-) Gleder meg og er spent!

 

Har hørt om flere som ikke er helt fornøyd med Volvat, men det er smak og behag, og kommer an på hvilken lege man får....

 

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var på tidlig ultralyd på lørdag (10+5 i dag) hos Sentrumslegene.

Det kostet ca 1000 kr (litt mer), og jeg fikk tilsendt ca 10 bilder på mail fra legen. Synes han var veldig hyggelig. Tok seg god tid og viste alt fra navlestreng, hjerneanlegg, hender, føtter osv.

Sentrumslegene holder til i Bergen, men tror de har kontor andre steder også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har søkt litt rundt i andre forum etc, og har etter flere anbefalninger bestilt tidlig UL hos Dr. Heggelund på Åråsen (Lillestrøm). Der koster det 600,- uten henvisning. Skal dit på fredag, gru-gleder meg! Det er så spennende, men så er den lille stemmen i bakhodet "tenk om det ikke er noe liv..."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for alle tips! Vi har bestilt time på Majorstuaklinikken om noen uker, klarer nesten ikke å vente, må finne ut om alt står bra til, blir veldig spennende :)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei... Var på tidlig ultralyd i uke 10 hos Gynekologene i Nedre Voldsgate 4. Det var en kjempe fin opplevelse for både meg og samboer. Kunne faktisk se at det var et lite menneske... Kostet litt over kr 1000,-, men det var vel vært pengene... Sendte det på mail til familien da vi fortalte den store nyheten... Det smeltet mange hjerter...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som kan hjelpe meg??

 

Jeg er litt usikker nå... :S

 

Fordi jeg har bestilt tidlig ultralyd på Volvat 17. desember. Da er jeg 13 + 3. Også leste jeg litt på nettet også var det flere som var litt skeptiske til Volvat, men positive til Majorstuenklinikken. Derfor ringte jeg Majorstuenklinikken og fikk en time 17. desember. Men nå er jeg usikker igjen... Om Volvat eller Majorstuenklinikken er best? Noen som har erfaringer med noen av dem? Fordi nå har jeg to ultralydtimer på samme dag på forskjellige klinikker :P Må avbestille en av dem :sjenert:

 

På Volvat sa dem at de tok innvendig ultralyd, mens på Majorstuenklinikken sa de at de tok begge deler, både utvendig og innvendig. Prismessig koster de begge like mye, så det har ikke så mye å si, 1200 kroner.

 

Håper noen kan hjelpe meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Jeg var på Majorstuaklinikken sist og var passe fornøyd med dem. De tok da innvendig UL, jeg var i uke 13. Legen sa det ble best bilder da, og det har jeg hørt fra flere. Det vi ikke var 100 % fornøyd med var at han brukte kortere tid enn den halvtimen vi betalte for. I tillegg fikk vi ikke mer enn 2 bilder.

Denne gangen skal vi på Balderklinikken. Skal dit i morgen, så jeg vet mere da. Har i hvertfall fått anbefalt dem fra flere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var hos dr. Heggelund på Lillestrøm gynekologiske klinikk i dag. Er 11+3. Kjempe fornøyd :-) Han var kjempe flink! Og fosteret var veldig aktivt, opp og ned med armer og ben :-) De har egentlig ikke flere timer før etter nyttår men vi fikk en avbestilt time. Tror man kan sette seg på liste og så ringer de hvis de får noen avbestillinger. Han anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SkumGummi:

Hvem skal du til på Majorstuaklinikken?

Jeg var der i dag hos dr. Carsten Trolle. Jeg er 12 uker på vei. Jeg er suuuuuuperfornøyd!!!! Fikk med en haug med bilder; 9 stk. Mange leger sier de ikke har lov til å si noe om nakkefold/dows, Trolle gikk rett på sak uten at jeg spurte. Ingen vannansamling i nakkefolden, tydelig og klart neseben, hjeteklaffer og alt var bra, hjernehavldele så vi på, ingen ryggmargsbrokk eller spalter. Målte flere ganger lengde, hørte på hjertely (158 slag i min.). Han sa det var en frisk og fin unge. Absolutt verdt pengene.

 

Jeg vet ikke hvordan UL på Volvat er i uke 12, jeg var der i uke 6 og hun jeg var hos var ikke noe informativt.... Skikkelig nedtur!

 

Men det kommer nok an på hvilken lege man får på begge steder....

 

Lykke til

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lesehesten stolt mamma til 2

Var hos Anne Stensløkken på Balderklinikken i går. Er kjempefornøyd!

Fikk masse fine bilder i 4d til kun 960kr.

Hun kikket også på nakkefolden og nesebenet og alt så normalt ut.

Det er en frisk, fin og særdeles aktiv liten krabat som holder til der inne. ;p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er litt usikker på hvem navn hun sa da jeg bestilte time, men jeg har innbilt meg at det startet på T, så kanskje det er Trolle?? :) Håper det, siden du var superfornøyd :D Jeg vet jeg skulle hatt en jente på Volvat, så når du sa at du ikke var fornøyd så ble jeg lettet over at jeg hadde byttet :P

 

PS! Har avbestilt volvat timen, så når blir det Majorstuenklinikken 17. desember :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Jeg er i begynnelsen av 13. uke og har til nå hatt 4 ultralyder. 3 pga av jeg får ekstra tett oppfølging pga min diabetes, men den mest givende var den jeg hadde i uke 10 som jeg tok privat. Kostet kun 100 kr fordi gynekologen er delvis støttet av staten (i Arendal). Da jeg hadde UL i uke 10 så jeg en arm som vinket til meg, og veldig gode svømmeegenskaper (mye bevegelse). Hørte også hjerterytmen (168 slag i minuttet), noe som er litt tidlig å kjenne da. Var utrolig givende! Vil ha ny ultralyd der denne uka, vil bestille time i morgen, for på dette tidspkt kan man se antydninger til evt kromosomfeil...kan jo være godt å få en betryggelse her... Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...