Gå til innhold

Hvordan har vi det jenter???


smilan

Anbefalte innlegg

Jeg er26+3 i dag, vokser bra, ligger litt under den røde streken på helsekortet men jenta følger sin egen kurve.

Har mest sannsynlig passert 10 kg nå, veide 71 før og nå på siste kontroll, runda jeg så vidt 80 kg. Har fått litt dilla på epler, eplekake med is, fritert banan med is.

Jeg er ute i praksis i psykiatrien, er sykemeldt fra helgejobben min, og den tror jeg ikke jegkommer til å komme tilbake i etter min praksis.

Kjenner masse liv i magen til visse tider på døgnet. Og Leona Lewis har blitt hennes favoritt.

 

Skal flytte alene i hus om ca 14 dager å det gleder jeg meg sinnsykt til..

Nå er det snart jul og fødsle :-))

 

lykke til videre jenter :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er 26+4 i dag, og har (i alle fall til nå, skal ikke på kontroll før 25. nov) ligget på den røde streken på helsekortet hele tiden - som i forrige svangerskap. Har ikke veid meg siden sist kontroll, men da hadde jeg tatt igjen førgravid vekta mi (gikk ned i starten pga oppkast) med 1 kg, så jeg har kanskje økt med 3-5 max. Oppkast og denslags har så og si gitt seg (kan komme spontanbrekninger innimellom og jeg kan bli kvalm om aktivitetsnivået har vært for høyt, men på det jevne er jeg ikke kvalm lenger, heldigvis), men bekkenet har tatt over som "plageånd". I dag har jeg vært fotballtante (datter ville så gjerne se fetteren sin på 7 spille kamper i dag) og i de steinharde tretribunene skjedde det et elelr annet som gjorde at jeg knapt kunne gå etterpå. Vralta skikkelig og det ene beinet svikta under meg flere ganger. Uæsj!! Fortsetter det sånn kan jeg i alle fall bare gi opp butikkjobben min fremover, selv om jeg allerede er 70% sykemeldt. Skal ikke på jobb før onsdag så jeg har forsåvidt "godt tid" på å se om det løsner litt.

 

Generelt er humøret bra selv om jeg hadde en skikkelig bølgedal i forrige uke etter en søvnløs natt (har tydeligvis fått for vane å våkne i 5-tida og deretter bare ligge å døse til dagen begynner - blir trøtt i bekkenet av å ligge også), men langt bedre etter en god helg :o)

 

Gleder meg masse til en rolig jul hos mamma i år, og nå er det jo bare litt over 2mnd til "fulltidsruginga" begynner :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.jeg har det bra i dag,litt svimmel.Har lavt blodtrykk.så må ta det med ro. litt uvant å ikke kunne trene,har vært vant med å trene mye.hver dag.Spiller piano og synger. Jobber bare 50 % .det går greit.Håper jeg klarer å jobbe fram til fødselen.Jeg får lov til å kvile meg noen ganger om dagen hvis jeg blir svimmel..

Magen min er godt over den røde streken.det var den sist svangerskap også. Jeg er lita så det er tungt med en så stor mage.Gått opp ca.10 kilo.Men vekta har stått stille di siste ukene. gikk opp i begynnelsen av svangerskapet.var ikke plaga med kvalme.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, formen er bra den. Er nå på 28 + 3. Magen vises lite enda, om jeg ikke kler meg så den "må" vises, i stramme eller tettsittende klær. Går fortsatt i mine normale bukser, men noen av dem er blitt for trange. Er rett nok ikke noen sylfide til vanlig, bruker str 42, men magen tyter liksom ikke ut. Gjorde ikke det forrige gang heller, da så man ikke noe på meg før to mnd før termin. På s-f mål ligger jeg rett over den røde streken, så ifølge jordmor skal baby'n bli ca 3,5 kg til termin. Har lagt på meg ca 5 kg nå, ikke vært kvalm eller uvel, kun hatt noe halsbrann. Sliter litt med for høyt blodtrykk, så har vært sykemeldt fra 50-100% de to siste mnd. Nå er jeg 60% sykemeldt. Merker ikke noe til blodtrykket selv, men legen er bekymret, ettersom jeg fikk svangerskapsforgiftning da jeg gikk med sønnen min. Sliter litt med å få sove, finner ikke noen god stilling... bruker alltid å sove på magen, så sambo har foreslått å kjøpe en skumgummimadrass, og hule ut så det blir plass til magen.. *ler* synes jeg ser det.... må nok bare innse at jeg ikke får sovet på magen enda noen måneder. Vet av erfaring at det ikke går særlig bra med melkefyllte pupper heller....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese hvordan dere har det :)

 

28+6 i dag. Har vært i god form men i dag har jeg "dotter" i ørene og er suuuper trøtt. Magen er en fin bul når jeg står,men noen ganger syns jeg den er nesten flat når jeg ligger. Har vel med at jeg er høy og at hun synker godt ned da.

 

Bekkenet er bra i dag. Har slitt litt med en del vondt der baki ryggen. Nyter dagene uten det!!

 

Geder meg som en liten unge til jul. Har kjøpt kjenpefin gave til Emilie hun overhodet IKKE har innsikt i at hun får så dette blir gøy.

 

Formen er sammenlagt bra, mye liv, noen ganger ubehagelig mye. Mister litt søvn pga sparking i siden, men jeg nyter hver dag som går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det supert! :) 28 uker i dag etter min egen termin, 27+2 etter UL-termin. Jobber fortsatt 100% og stortrives med det. Formen er kjempefin, men symfysemålet på magen ligger over det grønne på skjemaet... Litt bekymra for veldig stor unge, men har forstått det slik at stor mage ikke nødvendigvis betyr stor baby. Liv i magen varierer litt, men så lenge jeg kjenner et par runder med diverse form for livstegn hver dag, bekymrer jeg meg ikke.

 

Babyutstyret begynner å komme på plass. Mangler bare seng, handklær og sånne amme-ting. Nå nærmer det seg familieforøkelse med stormskritt, og forholdet til samboer er bedre enn noen gang :) Livet smiler og jeg håper dette fortsetter når den lille jenta kommer ut også:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei :-)

 

Jeg er 26+4 i dag, og er i relativt god form. Nærmer seg kontroll, lenge siden sist, men da var symfysemålet innenfor normalen. :-) Har ikke så stor mage enda, men stor nok til at det tynger og gir vondt i ryggen (nederst).

Skjønner det er flere som er plaget av å våkne sånn i 5-tiden på morgenen. Sånn har jeg hatt det de to siste ukene. Noen ganger sovner jeg igjen etter en time eller to (kjekkest når jeg har senvakt på jobb). Jobber forresten 60 %. Har gjort det i to måneder nå. synes det er helt passe. Grunnen var lavt blodtrykk og generell tretthet.

Gleder meg til jul, og aller mest til termin 21. 2. , da vår lille pike kommer til verden (kanskje før, eller etter akkurat den datoen selvfølgelig:-)...

Var kjempekvalm de tre første mnd. , og har hatt dette med blodtrykket. Ellers har jeg det veldig bra psykisk (var ikke helt på topp i starten), og har et fantastisk godt forhold til samboeren min <3 Vi gleder oss og følger daglig med sparking og livstegn fra gullet vårt inni magen :-)

 

Lykke til til dere alle!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi på dagen likt til termin minnmarita.

 

Jeg får også en jente :-)

 

Er forøvrig singel, noe jeg begynner å venne meg til. Tungt i starten.

 

Så morro å lese litt generelt om hvordan vi har det. Glimrende ide det med skumgummi madrass da gitt, jeg lengter etter å sove på magen.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei!:)

 

Her er formen flott, nesten for bra til tider..:) Er 29 + 4 idag.. Fikk samboernen hjem etter nesten 5 uker alene, og der var herlig!:) Det er så godt å se på at han stryker på magen å kjenner etter liv, og han blir helt i ekstase når han kjenner hvordan hun ruller rundt der inne. Dette er mitt første barn, men hans andre. Alle sier at jeg har liten mage til å være så langt på vei, men det plager meg absolutt ikke. Jobber ennå fulltid og trener 2-3 ganger i uken. Men går å lurer på om det er et tidspunkt man bør slutte å trene, damene på SATS ser rart på meg når jeg er der.. hvorfor? For meg har treninga vært super, både fysisk og psykisk! Har vært sløv de siste dagene, å kjenner det med engang på kroppen.. Så må komme meg avgårde å trene idag!:)

 

Gleder meg til jul!!:) Går bare å venter på at det skal bli advent slik at jeg kan bgeynne å pynte, julevasken blir ikke store greier i år pga ryggplager, men det gjør ingenting. Julegavene skal jeg gjøre ferdig før desember så jeg slipper å slite med det om jeg plutselig skulle bli dårligere i formen.

 

Liker meg godt på denne nettsiden, fint å lese om andres situsajoner. Og gode råd og tips!:)

 

Lykke til videre alle sammen!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+4 i dag, og magen begynner å vokse for fullt nå tror jeg, for selv om jeg ligger veldig langt over streken på helsekortet, synes jeg ikke at jeg har noe særlig til mage.. Trodde først at det kanskje kom til å bl stor baby, men etter vi var på UL på sykehuset, sa de babyen var gjennomsnittlig stor :)

 

Har ikke lagtpå meg mer enn ca 2-3 kg tror jeg, og er fornøyd md det:)

Har heller ikke fått dilla på noe ennå..

 

Jobber som postbud, noe som er veldig tungt til vanlig. Har vært sykemeldt i 6 uker nå.. Er fortsatt veldig sliten og trøtt,får nesten ikke sove om natten i det hele tatt.. Har i tillegg begynt å få vondt i ryggen, så regner med at jeg ikke kommer tilbake heller, er 8 uker til permisjon ca.

 

Babyen min er ikke den livligste av seg, men kjenner at han eller hun

sparker hver dag:) Trøster meg med at det kanskje blir en rolig baby:)

 

Gleder meg masse til jul og januar, da vi skal flytte i ny leilighet:) Kjæresten holder og stryker meg på magen hver dag og vi har det så fint nå. Dette er vår første baby og vi gleder oss:D

Skal handle det meste av babyutstyret vi trenger nå til helgen og resten i januar (håper på salg :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 28+4 i dag, jeg også. Målmessig ser alt bra ut, sier jordmor, jeg ligger i øvre sjikt på den røde streken. Har lagt på meg knappe fem kilo.

 

Er 50% sykemeldt pga bekkenløsning, merker den bedre og bedre etter som ukene går. Nå i det siste har jeg slitt endel med nattesøvnen også, har så uro i kroppen (særlig beina) at jeg bare må¨stå opp igjen. Sovner i tretida, og da er det hardt å stå opp klokka åtte. Jeg får kalle det øvelse til småbarnstida ;-)

 

Ellers er humøret og formen på topp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat uke 30 i dag og har slitt med sterk tretthetsfølelse nå i nærmere 3 måneder. Jeg har jo sovet godt om natten, men har liksom ingen energi. Føles litt sånn som de aller fleste følte i starten av svangerskapet, bare jeg har jo hatt det slik lenger. Heldigvis er jeg sykemeldt 30 % , men håper å få økt dette til 50 % ved neste legebesøk. Magen vokser fint og føler meg flott og gravid, vekst kurven ligger i det høyere nivået på de grønne strekene,(på ultralydkortet) men fortsatt innenfor normalen. Da jeg har høy BMI (33) ble jeg med på et opplegg på Rikshospitalet som heter "Adipol". Der har jeg fått oppfølging med ernæringfysiolog , jordmor og går tilsammen på 3 UL for å sjekke barnets vekst. Temakvelder har de også arrangert for de kvinnene som er med på opplegget. (veldig bra) Har lagt på meg 8 kilo totalt, håper det ikke blir så mye mer siden jeg har noen kilo for mye fra før av. Ellers så sparker jenten vår ganske mye , spesielt når jeg ligger på siden. Håper ikke babyen ikke liker at jeg ligger på siden og at det er derfor hun sparker så mye... det har jeg plutselig begynt å tenke på nå ! Nå ser vi fram til en koselig desember måned og håper ukene går fort til 4.februar når jeg har termin.

 

Førjulshilsen fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...