Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Om de partene som har avtalen, er enig om endring? Må man lage en ny avtale, eller kan man "droppe" avtalen som det passer?
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 om den er juridisk bindene tror jeg kanskje man må si den opp på en bestemt måte og evt. lage en ny avtale...
Mom2Two Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 En avtale er jo bindende mellom de partene som er en del av avtalen. Hvis de som er part i avtalen inngår en ny avtale, så vil det være den nye avtalen gjelder. Hvis bare en part bryter avtalen, kan man bli stilt kontraktsrettslig til ansvar i form av f. eks erstatningsansvar.
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Det bør absolutt skrives ny avtale der det fremkommer at gammel avtale opphører. Det kan komme til uenighet i fremtiden, hvor feks den ene parten kan si det var et avtalebrudd fra motsatt part, selv om det er enighet i dag. Så det er en billig forsikring å skrive ny avtale/kontrakt.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Barnefar og jeg har en samværsavtale, som er jurdidisk bindende. Nå fikk han en glimrende ide ang fordeling av jula, og jeg orker faktisk ikke å gå inn i den kampen det er å skulle forklare han at HAN allerede har bestemt hvordan det skal være, så jeg bare jatter med. Men så tenkte jeg, den er jo faktisk "skikkelig". Det er ikke bare en avtale vi har oss i mellom, den er jo levert dommeren.. Så har det noe å si? Jeg sa også at dersom vi skulle endre på ting nå,så måtte vi ha en ny avtale, men det går han ikke med på...
3b@rnsmor-30* Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 i den sammenhengen ville jeg også laget en ny avtale som gjelder kun for denne jula.. det går sikkert an....
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Altså en skriftlig avtale, som skal gå gjennom advokat? Det er helt i orden for meg det han foreslår, men jeg vil ikke at han skal bruke det mot meg senere...på denne måten får jo han ekstra dager, hvilket er HELT greit, men jeg får ikke det om jeg har lyst, en annen gang...
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Oki, blir egentlig det samme, men dere kan beholde gammel avtale, som jo er generelt gjeldende, og lage en spesifikk avtale for denne jula. Veldig greit å ha ting i samværssaker skriftlig, det er vel ingen plasser hvor ting blir så mye brukt mot den andre parten, uansett hvor ubetydelig det kan virke. Skriv en enkel avtale ala: "Ordinær samværsavtale opprettholdes, men for julen 2008 er Tom og Trine blitt enige om at Tassen skal være hos pappa fra XX.12.08 til XX.01.09 fremfor det som fremkommer i ordinær avtale. henting og bringing skjer som normalt" Noe i den duren. Vet ikke om det er en avtale ved dom dere har, men vil tro at så lenge dere begge skriver under på denne avtalen (kan være lurt å vurdere et uhildret vitne i tilegg), så bør den være gyldig i massevis.
Gjest Sekretøsa Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Ikke avtale ved dom, vel? Vi har kun hatt rettsforberedene møter, ikke rettsak.. Det komiske oppi alt dette er at han mener vi ikke har noe avtale om jula, men det er han ene og alene som har satt opp samtlige punkter i den avtalen vi har. Jaja, det orden seg til jul! Skal skrive en avtale jeg, også få han til å signere! Det kan jo være lettere sagt enn gjort, men dog
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå