mamma-07 Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg studerer pedagogikk og fikk nylig en a-ha opplevelse da jeg skjønte at jeg har et veldig lite nettverk rundt barnet mitt han er som regel hos mamman min eller pappaen hans. Men samtidig går han jo i barnehagen og treffer ulike rollemodeller der. Mitt spørsmål er burde jeg skaffe flere som kan passe ham eller er det ingen hast?? Han er snart 2år. Er redd jeg ikke er så veldig sosial av meg har bare 2 1/2 time på meg etter skole og gutten er sliten etter bhg frister ikke så mye å dra på besøk da. Hva med dere er dere supersosiale eller hjemmekjære og har dere tenkt på hvilken innvirkning dette har på barna våre???
Yaddaline ❤ ♀04/05 ♂02/09 Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Jeg savner litt å ha hverdagssamvær med venner med barn. Vi har et par vennepar utenom familien som har barn, men i hverdagskjaset så blir det så sjeldent at vi treffes med barna, dessverre (er jo seff en prioritering man sikkert kunne fått til dersom alle var motiverte). Utover det er datteren vår mye sammen med begge bestemødrene (som er veldig ulike) pluss en "filletante" (en barnløs venninne av meg som er ganske mye eldre enn meg). Utover det er det mest svogers (med to barn) vi "henger" med. Og så har hun vennene sine i barnehagen.
erteposen + 4 Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Vi har et godt nettverk, og har vel aktivt søkt andre barnefamilier siden våre venner ikke har barn og familie ikke bor her. Jeg hadde ikke stresset med den sosiale biten når barnet bare er 2 år. Mine gutter hadde ikke behov for sosialisering etter barnehagen før det var nærmere 4, og nå vil de heller ikke ha så mye opplegg på ettermiddagene. I helgene derimot prøver vi å få inn en dag med ulike familier og aktiviteter.