mamma_til_solstråle Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Veslemannen i huset har fått øyekatarr. Ble oppdaget på fredag, og vi har dryppet øynene hans med øyedråper (khloramfenikol) siden fredag kveld. Han har fortsatt litt puss i øynene. Legen sa at vi kunne sende han i barnehagen med en gang vi hadde startet opp behandlingen. Det innebærer jo at de i barnehagen må dryppe han. Har en diskusjon med mannen min nå, han mener at vi ikke kan forvente at de i barnehagen kan dryppe øynene hans noe jeg mener de kan. Noen som har erfaringer??? Både med barnehage og hvor lang tid det tar før de blir friske igjen. Må nevnes at svigermor har passet han vesle litt i helgen, og det kan ha blitt litt så som så med dryppingen...
Gjest -<<- Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Varierer fra barnehage til barnehage. Mange synes det er helt greit, mens noen få absolutt ikke bedriver medisinering. Spør dem. Kombikur med kloramfenikol-dråper og -salve har brukt å ta bakterielle øyekatarr på to-tre dager her.
miapia Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Ring og spør før du sender ham i barnehagen, da sier de sikkert at det er greit :-)
Snupi27 Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 om legen du var hos har sagt at du skal ha den med i bhg så har de faktisk bare med å dryppe øynene.. noen bhg nekter å gi medisin om ikke legen har sagt noe om det og det er jo forståelig..
miapia Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Ikke enig... Bedre å spørre pent enn å kreve uansett.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Så lenge det er greit for lege, er det greit for bhg.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Gutten min har øyakatarr og det var ikke noe problem for barnehagen å gi øyedråper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå