Gå til innhold

Bekkenløsning


Thea3

Anbefalte innlegg

Kvalmen, hodepinen og trøttheten er borte, men nå har bekkenløsningen satt inn for fullt. Kjenner jeg blir så motløs. Vet at jeg skal ha vondt helt til mai. Jeg som bestemte meg for å kose meg dette svangerskapet, jammen ikke lett nei.....

 

Ellers er det bare en uke til sydentur og tre uker til UL og det er jo noe å glede seg over.

 

Ha en fin uke alle sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat der har du meg.. har enda litt hodepine, men den har kommet seg mye den også, men klarer nesten ikke gå pga bekkenløsning.

Er fryktelig frusterende, for det virker som at de på jobben ikke tror at det er mulig å få det så tidlig i svangerskapet (15uker i morgen) . Det er slitsomt å føle at en bare klager for ingenting!

 

Jeg går til manuell terapaut, og får mye god hjelp der. Jeg blir ikke kurert, men kjenner at det hjelper pål.

Jeg skal begynne på trening som de på fysio-senteret legger opp for gravide med bekkenløsning, og har investert i ett bekkenbelte. Så ja, det anbefales å kontakte kiro, fysio eller manuell terapaut!! Lykke til videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å så kjipt.... Men du er sikker på at det er bekkenløsning og ikke bekkenlåsning? Hvis du har vondt foran i symfysen er det visstnok garantert bekkenløsning, mens hvis du har vondt bak i IS leddene i overgang mellom rygg og sete så kan det være bekkenlåsning. Spør ikke for å være frekk, altså, men jeg fikk diagnostisert bekkenløsning i forrige sv og det viste seg å være låsninger...

 

I godt tro gikk jeg til fysioterapeut og hun ga meg stabilitetsøvelser for den såkalte bekkenløsningen. Jeg klarte nesten ikke gå, og syns alt bare ble verre og verre. Først da jeg kom til kiropraktor da jeg var ca 5 mnd på vei fikk jeg forklaring på at smertene kom fra låsning i leddet, og at stabilitetsøvelsene jeg hadde fått faktisk kunne gjøre vondt verre. Noen behandlinger hos kiropraktor gjorde meg veldig mye bedre, og 3. trimester ble nesten symptomfritt. Manuellterapeuter er jo også flinke på dette så håper virkelig du føler du får hjelp for plagene dine. Lykke til og god bedring :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååååh, jeg har så grisevondt i ryggen.... starta i går når jeg satt bøyd og pakka inn julegaver... Når jeg sku legge meg, lå jeg våken til jeg måtte tisse og da hadde jeg dobbelt så vondt. Hadde gått over til i morges, men da jeg begynte å gå ble det verre igjen. Så etter jordmor (opp og ned av stol og benk) og til ei venninne (trapp), og så skulle ut i bilen da samboeren min henta meg.. jeg begynte å grine fordi jeg fikk så vondt av å sette meg ned. Det var bare sånn "iiiiiiiihh *huuuuulk* jeg får ikke lukket igjen døra", skikkelig hormonell i tillegg..

 

Fikk en låsning i sommer jeg trodde var gått over, men den kom visst tilbake igjen nå. Jordmora sa jeg måtte komme meg til kiropraktor. Ringer i morgen! Sharp!!! Det her kan ikke fortsette!

 

Men det som holder meg oppe nå, er hjertelyden jeg fikk høre i dag:) På 148:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vært hos jordmor. Er visst vanlig med isjiassmerter fra rumpa og nedover beinet i denne perioden, så det er nok det jeg har bak. Ellers er det bekkenløsning jeg har. Men har nettopp vært en uke på Tenerife og bare slappet av og badet, så nå har jeg det som plummen i egget. I morgen er det jobb igjen, så det varer vel ikke lenge før det begynner å verke skikkelig igjen. Er kontorrotte og sitter altfor mye på jobben.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...