Gå til innhold

sikkert verdens teiteste spm., men ang. bleiemerke og utslett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg bruker pampers bleier til sønnen min på 5,5 mnd. Activefit 3. Han har aldri hatt sår rumpe.

Men på fredag var tanta hans og kjøpte bleier, da Libero maxi 4.

Nå er har han kjempe sår rumpe.

Er dette tilfeldig, eller kan det ha med bleiemerket å gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her kan vi ikke bruke libero, da de gir utslett hos begge barna. Vi har alltid sverget til Pampers av den grunn. Da går det bra:)

Men utslettet til mine kommer ved kanten på bleien(papir/plastkanten), og ikke der selve bleien er.

Skrevet

Takk for svar!

Han har fått sår etter bleiekanten, men hele rumpa ellers og er sår.

HI

Skrevet

Eldste min kunne heller ikke ha libero, han ble ikke direkte sår, men fikk et leit utslett der hvor bleia er "fleksibel". Libero er liksom litt plastikk-aktig i strikken synes jeg.. Ifølge dagmammaen hadde hun sett dette flere ganger så det var hun som rådet meg til å gå over til Pampers, det fungerte kjempefint!

Men de to andre ungene mine har brukt Libero og Pampers om hverandre uten at noen av dem har reagert, så huden til ungene er absolutt ikke lik.

Skrevet

Da har nok din unge enda mer følsom hud enn mine. Jeg ville brukt bare Pampers om jeg var deg.

hører ofte om dette, så syns det er rart at Libero ikke gjør noe med det. Sjelden jeg hører om noen som reagerer på Pampers.

Skrevet

Hos gutten min er det motsatt, han får sår rumpe av Pampers (pluss at den lekker), så vi bruker kun Libero.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...