Gå til innhold

Hytte i nærheten av Oslo?

Anbefalte innlegg

Skrevet

God kveld

Noen som har hytte i nærheten av Oslo, ca to timers kjøring?

Vi vurderer å kjøpe hytte innen få år, men er litt usikker på hvor.

Jeg har ønske om fin natur og gode turmuligheter, liker å gå på bena,

men må jo gå på ski også nå som vi har barn;-)

Gjerne bademuligheter også hvis det er mulig;o

Har dere hytte og evt hvor? Hva synes dere er positivt med deres hyttested? Evt negativt hvis det er noe.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Norefjell! (Krødsherad eller Sigdal kommune i Buskerud fylke)Kjempefint vinterstid, men absolutt flott om sommeren også. Endel små vann oppe på fjellet og Krøderen nederst i dalen.

Ringkollen (Øyangen) Fantastisk vakkert, koselig og flott både sommer som vinter! Ligger i Nordmarka, men man må kjøre rundt (det er ikke bilveier gjennom nordmarka, men man kan sykle;)) Ringerike kommune i Buskerud fylke

Vikerfjell? Har hørt mye flott om det...

Skrevet

Nes kommune i Akershus har MASSE flott skog å gå tur i, og nydelig badevann hist og her :o)

Skrevet

er mye hyttemuligheter her i Kongsberg hvor jeg bor!!!

skal vel bygges enda mer i nærheten av alpinsenteret etter hvert også.. vi er bare en times kjøring fra Oslo, og vil du på fjellet (ble eller skrim) kan du regne 30-45 min til i kjøring.

mye fine turløyper både på beina og på ski

Skrevet

Vi har ikke hytte selv, men har vært mye på en hytte nord i Nordmarka, ikke så langt fra Grua. Perfekt reisevei (spesielt hvis man bor nord i oslo). Mye fint turterreng og i tillegg innsjøer man kan bade i.

Skrevet

Vi har hytte på Mylla (det er i Nordmarka og ikke langt fra Grua som en over her skriver om)

Eneste med Mylla er at det er ganske så dyrt der så spørs jo litt på pris du tenker, men finnes jo rimligere utgaver der og som alle andre steder =)

Kost reisevei, langrenn,slalom (bakken passer best for barn) fiske,skogsturer og bad for de som ikke er så pysete - ellers er det jo flere hytter der oppe med basseng om du søker det øvre sjikte

Skrevet

Tusen takk for mange gode svar.

Vi ønsker oss en hytte med nok soveplasser til å kunne ta med venner.

Med nok soveplasser mener jeg plass til oss fire og muligheter for å stue 4-5 andre også - he he. Sånn type med hems eller annet praktisk.

Men, ikke en luksushytte - det har vi uansett ikke råd til. Sjarm og mulighet for å gjøre noe med stedet selv er supert.

Jeg skal spare på denne tråden til senere bruk.

Skrevet

Ok !

Hytten vår skal du da ikke sammenligne med vi har mer enn de fleste for å si det slik.

En hytte like ved oss (vi er på Mylla enda)- litt usikker på str på tomt og selve hytten, men tomten var stor nok til utbygging. Men den ble solgt i fjor for 3.8 og vet den hadde innlagt vann, strøm,stue,kjøkken, vaskerom,dusjrom og 3 sov. De har bygget ut nå til ytterligere 2 sov, og utvidet kjøkken og bygget spisestue samtkoblet seg til så de kan ha vannklosset inne.

Så det er klart noe dere kan gjøre om dere kjøper noe litt mindre og så kan man utvide efter tid og stunder =)

Skrevet

Anbefaler Norefjell...helt klart! Vi leier hytte der på halvårsbasis ( kun vinter) , da vi har sommerhytte i Kragerø....

Der er det kjempefine bakker både for barn og voksne..og flotte skiløyper for de som vil gå langrenn. Riktignok litt usikker på hva man må betale for en hytte da, siden vi bare leier selv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...