Gå til innhold

Noen som har vasket teppe fra nøstebarn på vanlig ullprogram?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står på at det skal vaskes på en spesiell måte, men jeg er veldig frista til å bare hive det i maskinen og kjøre ullprogram...lurt eller ikke?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har gjort det, og det krympa. Virker som lanolinene blir til en såpe og ullprogrammet satte igang en toveprosess selv på 30 grader.

Skrevet

Æsj da, det vil vi jo ikke at det skal. Kan jeg vaske det for hånd med Milo da, eller må jeg ha sånn spesiell såpe?

Skrevet

Sånn hjemmestrikket spaghettiteppe har det gått helt fint mewd i maskinen... Milo og 30 grader ullprogram.

Skrevet

Ja det er sånn mykt hjemmestrikka babyteppe. Flere som har erfaringer?

Skrevet

Nøstebarn og andre ubehandla ullprodukt skal ha spesialsåpe som ikke fjerner lanolinen i ulla. Bruker en milo fungerer ikke ulla like bra etterpå. Ikke alle hjemmestrikka klær tåler maskinvask, bare noen typer tråd. Jeg tror nøstebarn sin ull ikke tåler maskinvask, men det står på siden.

Et hjemmestrikka helseteppe hadde jeg ikke risikert å putte i maskinen. I så fall må du ha det i en vaskepose vil jeg tro.

Skrevet

Vårt krympet og virker nå tovet.... Utrolig kjipt. Holder nå på å strikke ett nytt teppe med garn som tåler maskinvask!:)

Skrevet

Jeg vasket mitt i vaskemaskin med såpe fra nøstebarn, husker ikke hva den heter. Jeg tok det på kaldt og uten sentrifugering, så kunne vel i egentlig like gjerne skyldt det opp. Jeg tar bodyene og psyjene fra nøstebarn i maskina også, med såpa som er anbefalt. Det har gått fint, men jeg er forsiktig med gradene. Men kanskje like greit å bare skylle det opp.. Tror jeg bare har vasket teppe en gang, det brukes kun i vogna inni posen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...