Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Mye fæle kjipe navn barn rett og slett ikke fortjener! For min del står Olga, Bodil og AKSELANDER laaaangt ned på listen.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Akselander, hahahahaha, toppen av oppfinnsomhet. Anne og Thomas.. Rett og slett fordi så mange heter det.
Tjukkebolla hjelper deg! Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Et hvilket som helst kristent navn (eller annen religion for den saks skyld). Ikke fordi jeg for enhver pris er motstander av religion, men fordi det for oss ikke er riktig med navn som har religiøse røtter.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Celine eller Maxmilliam ei heller Melissa, Cassandra, Natalie etc.
prebs Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Amen, anonym 17:25 : ) Det siste j e g hadde gjort, er å døpe barnet mitt i det hele tatt.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 sander andreas kristoffer brit anne berit + masse,hehe..
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Blir irritert av at folk ikke vet så enkle ting som dette!! Dåp har absolutt ingnting med navnet å gjøre!! Greit, de spør , hva skal barnet hete, men det er ikke det det går ut på!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Severin Renate Gisle Rolf Ralf Merete Laura(med norsk uttale) Åge Kjell
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #13 Skrevet 16. november 2008 Tåpelig å henge seg opp i måten å ordlegge seg på, da! Du må da fatte hva dama mener! På samme måte som man sier "gudbedre, HAN kunne ikke jeg gifta meg med!", hvis det er en fyr som heter noe teit til etternavn. ALLE vet jo at man slett ikke trenger å ta mannens etternavn!! Forbanna kvarulantpetimetere, altså!
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #15 Skrevet 16. november 2008 Ja, HI her.. Skal ikke døpe barnet mitt i kirken selv, det er bare en "figure of speech" Ro ned hormonan.. Ikke noe vondt ment.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #16 Skrevet 16. november 2008 Jeg ville for det første aldri døpt barna mine, men til det du antagelig mente; ville aldri gitt de et navn jeg selv ikke syns er noe fint.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #17 Skrevet 16. november 2008 De spør ikke hva skal barnet hete, de spør hva heter barnet..... Men ellers rett at dåpen har ingenting med navnet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #18 Skrevet 16. november 2008 Chantelle, Nathalie, Cassandra, Leosander, Chrisander, Maxander, Maximilliam.... Hjemmelaget og ukeblad/amerikanske navn... Da heller Berit og Svein lissom :=
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #21 Skrevet 16. november 2008 Joseph er det nye Adolf sier jeg bare.. Og no no til Gerd, Siv, Gørild og Griselle.
Anonym bruker Skrevet 16. november 2008 #22 Skrevet 16. november 2008 HI igjen... "figure of speech" som sagt. Skal ikke døpe selv, men dere skjønner hva jeg mener, henvender meg jo ikke bare til de som skal ture i kirka lissom. Hadde jeg skrevet "kalt" hadde det kunne blitt misforstått med å kalle barna for ukvemsord osv.. Ingenting å henge seg opp i, altså!
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #23 Skrevet 17. november 2008 Lange navn og navn som skrives innviklet. Da heter man plutselig en hel setning ekstra; forklaringen på hvordan det skrives etter å ha presentert seg. F.eks "Hei jeg heter Jahn-Marwin, med h foran n i Jahn, bindestrek og dobbeltve i Marwin!" Ok kanskje ikke hveeer gang man sier det, men om noen spør, eller du skal registrere det, gi bort nr ditt, adr din e.l. .. Påkjenning.
Anonym bruker Skrevet 17. november 2008 #24 Skrevet 17. november 2008 Er dere klar over at barnet IKKE får navnet sitt ved dåpen. Dåpen er kun en velsignelse av barnet. så man kan godt døpe barnet sitt for Olga, men kalle det for noe helt annet fordi det navnet man blir døpt er ikke offisielt. Det er det navnet som står registrert i folkeregisteret.. (kjenner et tilfelle der de døpte barnet med et ekstra navn, men siden det aldri ble registrert i folkeregisteret fikk hun ikke det navnet..)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå