Dr. Google Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 MÅ man gå til henne ? Er det ikke sånn i Norge at man kan velge om man vil gå til lege, jordmor eller begge deler ? Jeg vil slutte å gå til jordmor å heller ta resten av kontrollene hos legen min, å da fikk jeg som svar av jormor at det ikke var godt nok ?! Jeg kan vel velge dette selv ?
Endaenbabyønskes Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Hei! Du velger selv hvem du går til. Noen velger lege, andre jordmor og mange velger å veksle mellom begge. Du skal gjøre det som føles riktig av deg! Selvsagt er det godt nok å gå til lege, men det er klart at jordmor kanskje har bedre tid og er mer borte i gravide enn leger. Lykke til!
Gjest Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jøss, det var et snodig svar av JM, tror jeg skjønner hvorfor du ikke vil til henne... hehe Nei dette er da helt frivillig! Og om legen din gir deg tilfredstillende hjelp, så ser jeg ingen verdens grunn til at JM må ta kontroller. De fleste leger kan jo ta et symfysemål, og ta stilling til evt. overtid og bekymringer. Jeg går ikke til JM på helsestasjon, ikke fastlege heller, jeg går kun på kontroller på sykehuset hos Jm og lege der. Og dette er mitt valg.
Gjest Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Hei. Det gjør du akkurat som du vil. Jeg gikk bare til legen da jeg var gravid med førstemann (riktignok pga kapasitetsmangel hos jm) og det gikk helt fint. Fikk all den oppfølgingen jeg trengte, og hadde en alldeles flott fødsel :-) Drit i JM, hun er sikkert bare fornærmet, og ta kontrollene hos legen i stedet.
Itsrejk Skrevet 17. november 2008 #6 Skrevet 17. november 2008 Det kan du velge helt som du vil, ja. Jeg har ikke vært hos jordmor i det hele tatt i noen av mine to svangerskap. Første gang ville jeg gjerne gått til jordmor, men da fikk jeg ikke kommme inn pga kapasitetsproblemer den gang i Trondheim. Denne gangen har jeg en annen fastlege - ei dame jeg er kjemepfornøyd med! Og jeg føler meg så godt ivaretatt hos henne at jeg ikke har følt behov for å gå til noen jordmor. Opp til deg, dette!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå