Gå til innhold

starte med mat ved 4mnd. alder eller vente til 6mnd`??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva er lurest, starte å introdusere litt fruktmos og grøt i 4 mnd alder, eller vente til de er 6 mnd før man prøver??

hørt så mye forskjellig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Spør på helsestasjonen. Her inne vil du få 100 forskjellige meninger om deg. Og kanskje en krangel også...

Skrevet

er ikke ute etter noen krangel, har selv ingen mening om det, derfor jeg spørr. Skal spørre på hs også. Men likevel nysgjerrig på hva andre gjør

Skrevet

Okei, da skal jeg svare. Jeg begynte da barnet var 4 måneder fordi han var så fryktelig glupsk. Følte at han aldri ble mett... og han var klar.....

Skrevet

det spørs jo om ungen virker blid og fornøyd med å få kun melk. legger h*n på seg nok.....er h*n stadig sulten......

du vet nok best selv hva du føler er riktig for din unge.

Skrevet

Du må jo selv vurdere om barnet ditt er fornøyd med bare morsmelk i to mnd til, eller om det er en av de som trenger mer..

Skrevet

Jeg fikk masse brosjyrer om det på helsestasjonen:-) Hvis du ammer og babyen virker fornøyd, så er det beste å fullamme til 6mnd (økedøgn må man regne med da som ellers...). Hvis babyen ikke virker fornøyd (og de kan være veldig fornøyde selvom de fortsatt vil ha mat 2-3ganger om natta) eller du gir mme, så anbefaler de å begynne forsiktig med tilvenning.

Skrevet

Vi begynte ved nøyaktig 4 mnd alder. Merket at det var behov for mer mat på kveldene fordi han begynte å våkne om natta, sånn i 4-5 tiden. Startet forsiktig med noen skjeer grøt første kvelden og økte litt for hver dag. Sov som en stein til klokka 7 igjen..

Skrevet

okay, takk for svar. Har da et spm. til.. babyen legger på seg tilstrekkelig, virkelig fornøyd. Men våkner oftere om natta enn før.. Våken før 2 ganger om natta, nå 3-4.. sovner igjen etter mat, så virker ikke mer sulten da.. er det vanlig i 4mnd alder, og hvor lenge vil det vare??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...