Gå til innhold

mage som har synket??

Anbefalte innlegg

Skrevet

tidligere i dag så la jeg merke til at magen var så langt nede..sambo påpekte også det..

så kom svigers på kaffebesøk å det var det første svigermor sa:jøss. magen din har synket jo.

så sa hun at det kansje ikke var så lenge igjen da..

kan det stemme tror dere ? at jeg føder før tiden visst magen har falt allerede nå? er 33+5 i dag..

hodet var ikke festet da vi var på UL for noen dager siden.. hodet lå godt nede i bekkenet (vet ikke om det har noe å si da)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Jeg kan egentlig ikke svare på det du spør om, men har opplevd det samme.

For noen dager siden syns jeg plutselig at magen hadde "falt" litt ned. Sambo var enig, men jeg syns det var så tidlig at jeg blåste litt av det. Men nå har flere kommentert at det ser ut som den har synke...

Er 36+1 i dag så har ikke sååå lenge igjen uansett da, men syns likevel det var tidlig.

Hodet var festet allerede for tre uker siden ifølge jordmor.

Men egentlig så vet jeg ikke når dette skal skje eller hva som er vanlig, så det er egentlig ikke noe hjelp i svaret mitt.

Vi får håpe det er noen andre kloke damer her som kan svare oss på dette:)

Lykke til

Skrevet

Hei! Magen min falt ned allerede for 5-6 uker siden, er 38+4 idag... Og her ser det ikke ut som det skal skje noe med det første. Så det behøver ikke være ensbetydende med at noe er på gang:)

Skrevet

Ps. har hør om flere i min omgangskrets der magen har falt ned så tidlig der de ikke har fått før termin eller eventuelt gått over

Skrevet

Magen min har sunket masse, og endelig har ribbeina fått fri fra boksetimene til vesla;) Nå er jeg 38 uker på vei, og har 21 dager til termin i dag. Men synes at magen din har synket tidlig, men det er vel bare herlig!

Skrevet

Jeg er 39+5 i dag og magen min har ikke sunket i det HELE tatt... magen ligger helt opp under puppa og har nesten litt push-up effekt her... Kjenner det på pusten og klarer ikke spise for mye, da kommer det bare opp igjen når ungen finner det for godt å dytte litt i magesekken...

Jordmor jeg går til sa at magen min kan synke før fødsel, eller den kan la være og være så høy helt til det skjer noe. Summa summarum trenger det ikke ha noen sammenheng med hvor lenge det er til fødsel etter hvor høyt/lavt magen ligger sa hun.

Skrevet

For de fleste førstegangsfødende fester jo hodet seg lenge før fødsel, så tror ikke det behøver å bety noe. Men det må være noe i livmoråpningen før fødsel starter, men det kan jo være en arm eller en fot eller noe. Det sa ihvertfall legen til meg på fredag. Da lå vesla på tvers og ho begynte å ymte om ks og slikt. Blei litt bleik.

Men tre timer seinere begynte det å romstere .... og svupp så smatt magen ned. Deilig å kunne puste og litt mindre halsbrann :-)

Skrevet

Min mage har vært lav helt siden den dukket opp! Alle har komentert dette, at magen ligger utrolig lavt. Men det er ikke så veldig rart siden han har ligget langt nedi bekkenet hele tiden, er nok derfor jeg har problem med bekkenet også da.

I uke 28+5 var jeg sikker på han hode måtte ha lagt seg ned, da det kjentes ut som jeg hadde en diger ball i mellom beina! Var hos legen da jeg var 29+1 uker, og hodet lå i bevegelig hodeleie, han sa også at hode på andre gangs gjerne ikke festet seg rett før fødselen!?!?

Med datteren min festet hode seg to mnd før fødselen, men fødte bare 4 dager før. Men det var jeg veldig fornøyd med:) Er nok veldig hipp som happ!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...