kariuss Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Jeg er så sur og lei av å være gravid at jeg tror jeg døøør!! er i så dårlig humør for tiden. og spiser så mye godteri, sikkert litt derfor og, men syykt sukkertrang.. hva skal jeg gjøre for å ikke være så grinete? Er alle her inne blide hele tia??
GuttenMin09 ♥ Jentebaby i 2012 Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Eg er ikke blid hele tiden, blir veldig fort iritert for småting å sonn, hehe Men viss du har kjøpt noe babykler eller ting så kan du jo se litt på dem, eller dra butikken for å se på ting og klær, da kjenner vertfall eg at eg blir glad å gleder meg enda mer til den lille kommer
Eplejuice Fødeklar Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg blir virkelig lei til tider. Prøver å altid at fristene frukt i huset, å prøver å heller lage meg en smootihe eller spiser en ferdig laget fruktsalat når sukker suget kommer. Merker stor forskjeld på humøret de dagene jeg greier å holde meg til frukt, i forhold til de dagene jeg angriper sukkerskapet.
birrisj05.02.09 Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Jeg sniker meg litt fra 3. trimester, der er så mye fødselsprat, og det er leenge til jeg skal føde enda.. Nei, det er ikke sånn at alle er blide og glade hver eneste dag. Jeg selv hater å være gravid, og gleder meg bare til jeg har gullet i armene. Noen dager finner jeg virkelig ikke lys i tunnelen, da alt virker så langsomt, og jeg ikke vet hva jeg skal finne på fordi ryggen verker og magen gjør vondt uansett hva jeg gjør. Jeg har shoppa en del til mini, og jeg elsker å sitte å se på det. Da blir jeg straks i godt humør.. Eller så kan jeg sitte å se på bilder av babyer, tatt av fotografer f.eks.. det er så koselig.. det blir jeg også i godt humør av.. ta vare på deg selv, og finn på sånne små ting som gleder, så går det nok bra :-)
Mia29 Skrevet 17. november 2008 #5 Skrevet 17. november 2008 Hei! Deet er flere av oss som ikke bare er i godt humør bestandig. Jeg synes i grunn det er ganske upraktisk å være gravid. Får veldig dårlig samvittighet når jeg sier det. Vet jeg skal være glad som har blitt gravid, da mange sliter. Men selv om jeg gleder meg veldig over den lille i magen, så passer det ikke helt med ale de justeringen jeg må gjøre som følge av svangerskapet. Slikt blir jeg sur og grinete av. Jeg blir irritert av å blir behandlet som gravid. Som om jeg ikke helt kan regnes med lenger. Jeg skal jo snart ut i permisjon, tenker jo litt tregere, er jo så preget av hormoner osv. På ett vis så er jeg glad for at det er slik, for det stemmer jo litt av det. Men er ikke blitt noe dummere fordi om jeg er gravid og jeg liker ikke å ikke bli regnet med. Ekstra irriterende er det når alt jeg gjør blir forklart med hormoner. Dessuten virker det som om alle følger med på hvor mye jeg spiser, og de kommenterer det gladelig. Akkurat det er faktisk helt utrolig. Alle mener å vite at de synes jeg spiser mer nå enn tidligere. Enda sannheten er at jeg faktisk har gått opp så lite at jeg nesten er bekymra og jeg må jobbe med meg selv hver dag for å sørge for å få i meg nok mat. Jeg spiste jo kake og sjokolade før også, men når jeg gjør det nå så virker det som om enkelte tar det som det ultimate bevis på at jeg er et matvrak og benytter anledningen til å kommentere. Selvfølgelig er det ikke vondt ment, men nok til å bli matt av til tider. Hjemme så innbiller jeg meg at jeg er ganske grei. Er i alle fall ikke mer gretten enn vanlig. Men jeg gråter en del. Blir veldig lett rørt og tårer er stadig oftere reaksjonen min når jeg blir sliten. Jeg prøver å spise rimelig sunt. Som noen andre over her skrev så merker jeg også at det hjelper på humøret. Har lagt inn en vane med at jeg spiser oppskåret frukt og knekkebrød om kvelden i stedet for å møte søtbehovet med godis og kaker. Det synes jeg funker veldig bra. Var mye kvalm i starten av svangerskapet og merker at dårlig kosthold trigger kvalmen min nå som jeg har blitt bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå