Gå til innhold

Er virkelig fødsel nr 3 verst?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere gravide damer rundt her har sagt atjordmor sa de ikke skal uro seg så mye fordi det egentlig fødsel nr 3 som er verst. Er dette sant?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

nei, det er ikke sant..

det er vel heller sånn at den andre fødselen er lettere enn den første, og den tredje er på en måte et lite skritt tilbake igjen..

jeg har hatt tre bra fødsler..

husker ikke hvor lang den tredje var, men jeg tror den var omtrendt like lang som den første...

den andre fødselen var unnagjort på ca 3 timer..

Skrevet

min fødsel nr 3 var veldig intens å kjapp, men langt i fra den værste:)) nesten 4 kg..

da var den vondere med nr 4, enda han bare var litt over 3 kg.

Skrevet

jeg har 4 barn. fødsel nr 3 var den beste

Skrevet

Nei, synes ikke det, var minst vondt med første, for da fikk jeg epidural. Men har hatt ganske kjappe fødsler jeg da, i forhold til hva jeg hører. Begge de yngste var ute innen 3 timer fra jeg kom til sykehuset.

Skrevet

Nr. 3 var en kjapp fin fødsel på 75 min.

Skrevet

Ja. To andre av fødslene mine var enda litt kjappere. ;-)

Skrevet

For meg ble den tredje den værste, men jeg tror det er mye tilfeldigheter her. Min tredje unge var veldig stor (4900g), fødselen ble igangsatt og ungen satt fast, det kunne jo like gjerne ha hendt med nr en eller to også..

Min mamma har fire barn, og hun sier den tredje var vondest (tilfeldigheter igjen, det var en stjernekikker), men den fjerde var lengst og endte i keisersnitt.

Skrevet

For meg var nummer 2 og nummer 4 verst.

De var også de største ungene.

Skrevet

Ja,fødselen tok bare 1,5 time,men var den vondeste.Kanskje fordi man vet hva som er i vente,og spenner seg mer?

Etterveene var i hvertfall helt jævlige,var ikke forberedt på det i det hele tatt.Måtte spørre om smertestillende hele tiden.Selv om jeghar hatt 3 fødsler uten lindring.

Skrevet

Mine tre fødsler har vært uten komplikasjoner og jeg syns det bare blir værre for hver gang.

Skrevet

Har alltid hørt at nr 3 kan være en "luring". Noe som stemte i mitt tilfelle.

Skrevet

Nr 3 var den enkleste fødselen for meg. Ca 2 timer fra første ri til ungen var ute. Og hun var størst med sine 4 kg :) Så er spent på om nr 4 går like greit ?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...