storebror og junibaby=) Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 er konstant sulten om daeg,og så fort sulten kommer blir jeg kvalm,så kan liksom ikke ignorere det heller.... Brød klarer jeg nesten ikke,synes det lukter mugg av det:S (ja er gravid hehe) knekkebrød er jeg heller ikke glad i. Hva kan en spise til vanlige måltider da????Liksom ikkeno som frister....og går mye i cola,tar vann når jeg ikke føler kvalmen.....
nedtråkka kaviartubepupper Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 jeg synes faktisk at gulrøtter funker... eller stekt butterdeig... :o/ eller klementiner... eller boller er sulten hele tiden jeg også, men er konstant uvell, så jeg har egentlig ikke lyst på mat likevel... håper kvalmen og uvellheten slipper snart!
mamman til to gutter Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Spis det lille som frister uansett hvor usunt det er! Hvis det er junkfood som frister så spis det, selvom man kan bli lei det til hvert måltid også. Drikk cola hvis det frister når du er kvalm og så drikker du som du sier vann ellers. Bedre å få i seg cola enn ingenting. Vet mange får hjelp av å spise salte kjeks, men jeg syns det bare ble tørt og ekkelt og spise. Jeg syns startkjeks var bedre selvom det ikke var salt. Potetgull syns jeg også var greit å spise uten at jeg ble mer kvalm, er ikke sunt, men alt var bedre enn å bli kvalm og kaste opp. Jeg syns også en periode at det var greit å spise loff med bringebærsyltetøy. Klarte ikke grovbrød... Hvis noen av disse forslagene frister, så kan du spise det nå mens du er kvalm og så kan du spise mer fornuftig igjen når du slutter å være så kvalm:-) God bedring.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Man bør jo ha et variert kosthold som gravid og få i seg vitaminer, proteiner, fett etc. Kanskje spørre jordmor om tips?
storebror og junibaby=) Skrevet 16. november 2008 Forfatter #5 Skrevet 16. november 2008 takk for svar.Ja blir endel usunt...pølser feks er noe jeg kan spise om jeg er kvalm,em seff ikke for ofte da,da virker det motsatt.Får heller gjøre opp og spise megasunt når dette gir seg hehe.....er gudskjelov ikke skikkelig kvalm,bortsett når jeg er sulten,men alikevel IKKEno som frister...
mamman til to gutter Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Kom på en ting til som er viktig og det er å spise så ofte at du ikke rekker å bli sulten:-) Jeg gikk og småspiste på jobb nesten hele tiden, bortsett fra når jeg var så kvalm at jeg var sykmeldt selvfølgelig...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå