Gå til innhold

tips til en snacsy - kjøttdeig middag

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei

har en kjøttdeig i kjøleskapet som skal bli til middag i dag.... :-)

har lyst å invitere noen på middag....

hva skal jeg lage!!!?? Noe annet enn taco & pizza...

har ikke så mye annet i skapet tror jeg, men kan muligens gå på søndagsåpen butikk og kjøpe noe....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan komme på er lasagne. Ellers var det en tråd med kjøttdeigoppskrifter på Kokebok for en stund siden.

Skrevet

Bakte tomater med kjøttdeigfyll er godt, passer hvis du skal ha gjester. Men det krever litt tillagingstid da.

Ellers så kan du vel blande i litt egg og noe spennende krydder + evt litt paprika, løk og hvitløk og ha selvlagde små kjøttboller ved siden av noe pasta.

Du har jo alltids Matprat.no

Skrevet

Bland en pose(til 5-600 gr kjøttdeig) taxo mix inn i kjøttdeigen, form til boller og stek på stekepanna. Lag potetmos etter følgende oppskrift; kok opp vannet som vanlig med salt og margarin, ha i litt frosengrønnsaksblanding, kok opp vannet igjen, ha i melk/vann etter hvilken type du bruker, ha i potetmospulveret og bland. La det trekke på vanlig måte.

Vips ferdig middag.

Skrevet

En pose fossende brokkolibuketter legges i en ildfast form. Stek to pakker (gjerne svinekjøttdeig) kjøttdeig å ha over brokkolibukettene. Så strimler du en paprika og en løk å har over det andre. Ta en 5-6 campinjong å skjær i skiver, ha det over også. Kan godt blande kjøttdeig og grønnsakene litt sammen. Til slutt lager du to poser med bretange kyllingsaus etter anvisning på pakken. Kjøl sausen ned og pist inn 2 egg. Press så i 2-3 fedd hvitløk i sausen(antall etter smak). Så helles sausen over i den ildfaste formen, topper det hele med ost. Gratineres i ovenen på 200 grader en drøy halvtimes tid så osten blir gyllen:)

Serveres med hvitløksbaguetter f.eks eller rundstykker, ferskt brød f.eks.

Meget godt og enkelt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...