NickNoLte Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 hei har en kjøttdeig i kjøleskapet som skal bli til middag i dag.... :-) har lyst å invitere noen på middag.... hva skal jeg lage!!!?? Noe annet enn taco & pizza... har ikke så mye annet i skapet tror jeg, men kan muligens gå på søndagsåpen butikk og kjøpe noe....
blond Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Det eneste jeg kan komme på er lasagne. Ellers var det en tråd med kjøttdeigoppskrifter på Kokebok for en stund siden.
Gjest Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Bakte tomater med kjøttdeigfyll er godt, passer hvis du skal ha gjester. Men det krever litt tillagingstid da. Ellers så kan du vel blande i litt egg og noe spennende krydder + evt litt paprika, løk og hvitløk og ha selvlagde små kjøttboller ved siden av noe pasta. Du har jo alltids Matprat.no
lillesøster skal bli storesøster Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Bland en pose(til 5-600 gr kjøttdeig) taxo mix inn i kjøttdeigen, form til boller og stek på stekepanna. Lag potetmos etter følgende oppskrift; kok opp vannet som vanlig med salt og margarin, ha i litt frosengrønnsaksblanding, kok opp vannet igjen, ha i melk/vann etter hvilken type du bruker, ha i potetmospulveret og bland. La det trekke på vanlig måte. Vips ferdig middag.
bente69;) Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 En pose fossende brokkolibuketter legges i en ildfast form. Stek to pakker (gjerne svinekjøttdeig) kjøttdeig å ha over brokkolibukettene. Så strimler du en paprika og en løk å har over det andre. Ta en 5-6 campinjong å skjær i skiver, ha det over også. Kan godt blande kjøttdeig og grønnsakene litt sammen. Til slutt lager du to poser med bretange kyllingsaus etter anvisning på pakken. Kjøl sausen ned og pist inn 2 egg. Press så i 2-3 fedd hvitløk i sausen(antall etter smak). Så helles sausen over i den ildfaste formen, topper det hele med ost. Gratineres i ovenen på 200 grader en drøy halvtimes tid så osten blir gyllen:) Serveres med hvitløksbaguetter f.eks eller rundstykker, ferskt brød f.eks. Meget godt og enkelt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå