Gå til innhold

Fly!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på fredag 34 uker og skal da etter planen ut å fly (40min)... skal også hjem igjen på mandag, da er jeg 34+3.. Er det noen som har erfaringer med dette? Er det trygt? Evnt hva kan være farlig??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann! Har lest at man kan fly trygt inntil uke 36. Så tror nok ikke det er noe problem. Greit å ha med papirene dine og si ifra i flyet at du er gravid:-)

Skrevet

Ta med terminbekreftelse, den ble jeg bedt om å vise da jeg fløy siste gangen (uke 31). Jeg hovnet en del opp i bena, selv om jeg hadde på meg støttestrømper, gode joggesko og ikke var hoven fra før. Kan derfor anbefale deg å planlegge skotøy ut fra dette.

Skrevet

Jeg fløy sist i uke 33 tror jeg - og det gikk helt fint. 4 timer flytur. Var litt spent før jeg dro, men gikk så fint så. Bestilte plass ved midtgangen, så kunne jeg ut å bevege meg som jeg ville, og løpe på do:) Hehe...

Jeg brukte støttestrømper - og gode joggesko, hovnet nok litt opp. Ellers myke, gode klær - og minst mulig håndbagasje hvis du ikke har noen til å bære for deg;) Var det jeg ble mest sliten av... hehe...

Ellers ble jeg ekstremt tørst, så lurt å ha med vannflaske, og kjøpe litt ekstra drikke på flyet!

Var ingen som verken ville se helsekortet mitt, eller kommenterte graviditeten i det hele tatt - men lurt å ha med helsekortet uansett da! :)

God tur! :)

Skrevet

Det skal ikke være noe problem, de aller fleste flyselskap tillater gravide å fly t.o.m. uke 36.Regner med at du skal fly innenlands siden det er såpass kort flytur? Vet at Norwegian tillater gravide å fly inntil to uker før termin på strekninger kortere enn fire timer.

Men når det gjelder dokumentasjon, noen flyselskap krever helseattest fra legen og da holder det ikke kun med helsekortet. All informasjon finnes på web-siden til flyselskapet, så dobbeltsjekk der. Litt surt å bli nektet å fly om du ikke har med riktig papirer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...