Gå til innhold

har dere rene jente eller guttebursdager?

Anbefalte innlegg

Skrevet

her håper jeg å kunne blande så lenge som mulig-- synes det er synd å starte blandinga og fukus på DEN forskjellen så tidlig, når de uansett leker kjempebra sammen...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi hadde ren jentebursdag til min datters 4-årsdag. Hadde dette av flere årsaker. 1. for å kutte ned på antall barn. Synes 9 jenter holdt.

2. enkelte av guttene er svært utagerende og ville av seg. Disse synes datteren min kan være ganske så plagsomme i blant (i tillegg til at jeg er drit lei av guttevennene hennes som ødelegger minst en leke hver gang de er på besøk). Så for å unngå at den og den ikke skulle bli bedt, så kuttet vi like godt ut alle guttene.

3. det ble et mye roligere bursdagselskap når det bare var jenter tilstede. Må innrømme at jeg ikke savnet gutta.

Fokus på DEN forskjellen som du skriver kommer snikende av seg selv uansett. Vet at guttene i barnehagen på knappe fem år allerede snakker om jentelus... (noe de selvsagt har plukket opp fra diverse storebrødre)

Skrevet

merkelige gutter du kjenner til. Heldigvis ikke så mange av dem her. her var 16 stk sist, det gikk heelt fint:-) Gutter som jenter. Ikke en leke ødelagt. Høylytt - ja, men definitivt ikke bare guttas skyld.

Synes det var tidlig å snakke om jente eller guttelus, gitt. Forøvrig synes jeg det er en oppgave barnehagen kunne samtalet litt om..

Tror det er bra på mange måter. Kanskje det fda er sånn at jentene får guttene roligere? På samme måte som at gutta kan veie opp for "kjerringhysteriet" med utestengelse og drittpreik? (For det og starter tidlig)

Skrevet

Har hatt blandet bursdag hele tiden. Men de jentene han kjenner er skikkelige drittunger(bortsett fra èn som er bare stille), så kommer til å kjøre guttebursdag fra sommeren av. Greit å slippe ødelagte leker, klaging, krangel, drittsnakking, snørr og tårer når det skal være en festdag. Han går i første, og de har fortsatt ingen problemer med å leke på tvers av kjønnene, men guttene leker bedre sammen.

Skrevet

Jeg blandet helt til de begynte på skolen. Men da de begynte på skolen så ble det litt vanskelig...blir altfor mange unger rett og slett. Vi ber alle jentene i klassen og jentene mine er fornøyde med det.

Skrevet

Så lenge de går i barnehagen har vi blandede bursdager og det fungerer kjempefint. Men nå bruker ikke vi en så altfor stor barnehage da, og det er bare vanlig å invitere de som er født samme årstall, så da sønnen min fylte 4 år hadde vi alle fireåringene på avdelingen i tillegg til noen naboer og søskenbarn...

Da eldste begynte på skolen ble det rene gutte og jentbursdager, både fordi på den alderen leker de mest med barn av samme kjønn i tillegg til at de færreste har plass til så store bursdager som det ville blitt om alle skulle bli bedt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...