Gå til innhold

Da har jeg nådd uke 5! Flere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vært inne på terminkalkulator, og der står det at hjertet begynner å slå denne uken, men ellers synes jeg verden utenpå magen går laaangsomt..

Har liksom ikke så svære symptomer lengre, så eneste nå er jo at jeg ikke har fått menstruasjonen som en bekreftelse. Kommer sikkert til å angre på det når man er stor og tung, men vil ha mage! (veldig lenge til)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe. Vær glad for at du er i god form og er sprek. Iflg boken min begynner man ofte å bli kvalm rundt uke 6. Håper for din del at du ikke blir det, for det er ikke så gøy. Jeg var det i forrige svangerskap.

Jeg er i uke 5 i dag. Og skjønner godt hva du mener. Jeg har vonde bryster, men utover det ikke så mange tegn. Kjenner enda på den følelsen av litt redsel hver gang jeg går på do i tilfelle mensen er kommet. Men den uteblir heldigvis. Ellers var jeg veldig sulten tom fredag. Lørdag ble jeg kraftig forkjølet og matlysten er deretter.

Men kom jo på at jeg er jo konstant trøtt og har hodepine, noe som også er vanlig i begynnelsen. Så når man tenker etter så har man vel flere tengn enn man tenker over!

Men gleder meg sinnsykt til magen begynner å vises og til dette blir offentlig. Ikke minst gleder jeg meg til å fortelle ungene dette (vår prinsesse og stesønnen min).

Skrevet

Ja vet at jeg bør være glad for det! he he

Er bittelitt småkvalmen innimellom, men er så lite at det nesten er innbilning! Er litt øm i brystene også, men ikke så mye som i begynnelsen! I tiden fram mot ikm var det nesten som jeg hadde betennelse i de! :-) Akkurat det savner jeg ikke, hehe

Har planer om å fortelle familien det på julaften, så et dikt noen hadde planlagt å ramme inn og gi til familien, men fant det ikke igjen! Hadde vært gøy om svigerfar leste det høyt og hvor lang tid det tok for de andre å skjønne det.. :-)

Skrevet

hehe. Ja, tenker de blir lang i maska da! Er det din første?

Vi er jo tidlig i svangerskapet, så plagene kan vel enda komme.

Skrevet

jepp, min første, så veldig nytt alt! Gruer meg spesielt til fødselen, kan gjerne ha alt det andre, bare ikke det! :-) Skyve det over på gubben, hehe, må vel amputere da!!

Fikk svar på tiltale med de symptomene idag! Gikk tur og var superkvalm + supersur! (Gubben fikk gjennomgå idag) :-)

Skrevet

Hei,hei:-)

Henger meg på dere - ca 5 uker på vei:-) fant ut i går:-) eg og ønker meg noen symptomer for liksom å få det "bekrefta"... e så uvirkelig, liksom...men symptomene kommer vel før du aner det, og da ønsker vi oss tilbake til sånn som det er nå:-) he,he.

Skrevet

Gøy å kunne følge litt med flere som er omtrent på samme sted. Jeg testet positivt i dag tidlig, men har skjønt at jeg er gravid nesten en uke allerede pga ømme bryster og et trykk i bekken-området. Håper nå bare på at alt går bra de neste ukene, og jeg skjønner veldig godt de som skriver at en er litt nervøs hver gang en går på do for at mensen kommer, eller en annen blødning... Er noen av dere kvalme allerede? Jeg kjenner ingenting til kvalmen, og skulle (paradoksalt nok) ønske at jeg var det (bare litt altså ;-)) så jeg fikk en slags ekstra bekreftelse på at jeg faktisk er gravid, og at alt er bra...

Skrevet

hei..

Jeg er 5+1 dag vis jeg har regna riktig, og jeg er både kvalm, øme pupper og trøtt. Og fortsatt mennsmurrnger, hvor lenge er det vanlig og ha det? noen som vet

Lykke til til dere andre=D

Skrevet

Jeg går også og venter på kvalmen. er uforskammet pigg, ikke kvalm, ikke endret apetitt - men puppene har gått opp snart en cupstørrelse, eh.. nå er jeg snart en C for første gang i livet.. jaja.

Skrevet

Hei! Jeg er 5+2 i dag. Har allerede spydd i flere dager(!!!!) og vonde pupper, ellers er alt greit:)

Skrevet

Jeg er bare 4+3 eller noe, men svare likevel ;)

Har ømme bryster, hatt i noen dager allerede. Og de breømmelige mensmurringene. Dessuten er jeg ganske trøtt.

Går og venter på kvalmen og håper den kommer - for da får jeg mye større forhåpninger om at alt vil gå bra denne gangen....

Skrevet

5 uker i dag... dette går så sakte... vil skynte meg til ordinær UL, så kanskje jeg kan tørre og glede meg....... Hadde MA i september i uke 15.... Venter på å komme over det hvertfall.... Tør ikke tenke for mye på graviditeten denne gangen....

Skrevet

Apropos mensmurringer, så leste jeg et sted at det skal vare hele graviditeten + når livmoren trekker seg sammen etter fødsel.. Livmoren skal jo strekke seg ganske mye, så er vel der smertene kommer fra! Høres jo ganske logisk ut egentlig..

Skrevet

Må bare si at jeg er så lykkelig over å være gravid for første gang(etter 4 prøverørs forsøk..) Starter på uke 5 i dag..Kjenner meg igjen at man merkelig nok, går og håper på å bli kvalm! Jeg har veldig ømme pupper, og stikninger i siden innimellom. Så sover jeg i snitt 10 timer i døgnet! Men er veldig spent på ultralyd 2. uken i desember....Lykke til alle sammen:)

Skrevet

uke 5 i dag her!

stikker i magen,og føler meg litt stinn på en måte,og ømme brystvorter.. og så treeeett. og litt uggen avogtil,elelrs alt fint! skal til legen om en uke,blod og urinprøve og litt skjemaskriving. jeg har også tenkt å gå til en privat ul før jul,da vi vil fortelle det julaften,og jeg vil vite at alt er ok i forkant. :)

Skrevet

Ironisk nok....sa til min kjære mandagskvelden (tik testen på søndag) at det hadde jo vært greit med noen symptomer utenom litt ømme bryste, så eg liksom fekk "bekrefta" at eg faktisk va gravid...å jammen...ikkje før sagt det, for i går var eg uggen hele dagen, og tidlig på kvelden spydde eg!! Uggen i dag og...men fikk ikkje spydd i dag itdlig...hadde vært greit å fått det opp, liksom...åsså e eg ganke trøtte. ja,ja..det er vel bare begynnelsen:-) ehhh:-) mannen hadde helst lyst eg skulle holde meg heime i dag, men stae så eg e, så endte eg på jobb:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...