babyblomsten Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Hei!! Har prøvd mange ganger på oppskrifter jeg har funnet på nett, men har ikke skjønt dem, har et par lester her som jeg vil gå ut i fra.. men skjønner ikke helt jeg.. Helen på sokken jeg har her er strikke slik.. første og siste pinne utgjør jo bak på helen, dette har jeg strikket i ca 16 runder, men så skal jo den fellingen inn... Den vil jeg skal se slik ut : 8 riller/rader/masker som blir liggende under selve helen, og fellingen blir da på hver av disse sidene.. Skjønner ikke helt hvordan jeg skla få dette til.. NOEN som kan hjelpe meg?????
Babykilo Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Usikker på om jeg skjønte helt hav du mente, men her er min oppskrift som jeg alltid bruker. Er universal. strikk halvparten av maskene rett. 2 masker sammen snu 1 maske løs av 3 masker strikkes 2 masker sammen 1 maske strikkes snu 1. masken løs av strikk maske før og etter hel sammen 1 maske strikkes snu strikk maske før og etter hel sammen snu og så er helen ferdig!
smilan Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 jeg prøvde meg på flere forskjellige, men det gikk ikke... Jeg fant denne på nettet som funket til slutt... se: http://www.vgb.no/19884/perma/151373/ Lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå