Gå til innhold

Ang det å ha teppe over åpninga på vogna

Anbefalte innlegg

Skrevet

I barnehagen til lillemor har de det, jeg har nå sagt i fra at de ikke får lov å ha det på hennes vogn, vet ikke om de har tatt det til etteretning, men håper det.

Kom og hentet henne tidlig en dag, hun sov i vogna da, det regnet ute, og over vogna hadde hun et teppe/ tykt badehåndkle brettet dobbelt. Jeg sa ikke noe da, men ringte barnehagen senere når jeg hadde fått summet meg.

Jeg er en sånn som tar bort mygnettinga på vogna når jeg følger med vogna og det ikke er insekter fordi det kan bli tungt å puste gjennom.

Vet dere om artikler det står om dette som jeg kan skrive ut og gi til barnehagen?

Ser alle ungene har teppe over vogna også, jeg vet ikke om de andre foreldrene vet om dette.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må bare legge til at lillemor har en stor bagvogn, ikke en vogn med åpning ved kalesjen som sportsvogner har.

Skrevet

Har de myggnett over også?

Har de myggnett så synes jeg det er godt nok, men et myggnett bør være et must!

Jobber selv i bhg og der må alle ha det på, for har vært en episode i en bhg en gang hvor det var en unge som ble kvalt inne i vogna for en annen unge heiv sand inni vogna.

Regner jo med de voksne følger med, men det er et par sekunder så er det gjort. Kanskje de tar opp en unge, hjelper en unge med noe...og da kan det skje...

Så et myggnett er ikke kun for å holde insekter vekke...

Skrevet

Joda, de har myggnett i tillegg. Er ikke myggnettet jeg reagerer på at de har på, det forstår jeg jo i forhold til katter som lusker rundt barnehagen også Myggnett har jeg brukt selv også når hun har sovet ute i vogna, men ikke når jeg har hatt vogna under oppsyn.

Skrevet

Vel, strengt tatt trenger du vel ikke å underbygge dine meninger her. Du vil ikke at barnehagen skal legge teppe over, og det skal de ta til etterretning. Heng om nødvendig en lapp på vogna om dette slik at det ikke "blir glemt" Dette med teppebruk er nok en "motegreie" , barn sovnet i fullt dagslys før også.

Og jeg er så enig med det i det du skriver, har sett flere skrekkeksempler på dette. Det som tok kaka var en mor på et kjøpesenter, barn i voksipose, fleecepledd over åpningen. Om ikke det var nok hadde denne mammaen tatt av sin egen jakke (trolig på grunn av at det vat VARMT inne på senteret) og lagt denne oppå voksiposen.....

Skrevet

Høres jo helt sprøtt ut, pleide før når ungene var små og sov hvor det måtte være og vi gikk på kjøpesenter lukke voksiposen helt opp, henge jakka mi over til de hadde sovnet,og etter det ha så lite som mulig på ungene, eller i allefall sjekke temperaturen på de ofte.

Skrevet

Vet jeg leste et sted om at det ikke ble anbefalt å ha teppe over vogna pga dårlig luft, men jeg husker ikke helt hvor jeg leste det...

Mulig det var i et av bøkene jeg fikk av legen da jeg gikk gravid.

Ellers kan du sikkert få et skriv av helsesøster eller barnelegen som du kan ta med deg,

Dette er jo noe alle burde vite!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...