Knask! Skrevet 16. november 2008 #1 Skrevet 16. november 2008 Hei jenter, jeg er nå 6+2 og har den siste uken slitt med utrolig kvalme og oppkast x flere daglig. Er kvalm hele døgnet, får bare "fri" når jeg er heldig og sovner noen timer. Av mat er det ingenting som frister. Trenger virkelig noen råd og tips til hva som har fungert for dere andre! Takknemlig for svar:)
Yarn Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 Har aldri vært superkvalm, så kanskje dumt å komme med råd, men jeg gjør det lell. Ofte blir man kvalm av å ikke spise, altså når man er sulten. Så ikke vent med å spise. Så er det jo gjerne sånn at kvalme og manglende matlyst ofte kommer sammen, men prøv å få i deg noen tørre kjeks eller noe, iallfal. Foreslår en pakke Ritz-kjeks på nattbordet/ved sofaen. Ta alltid to-tre før du reiser deg.
*mamma til prinsesse vil ikke* Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Jeg slet med kvalme og oppkast i forrige svangerskap. Fikk tips om hveteboller og det hjalp. Så det anbefales. Ellers var det greit å ikke drikke brus (pga kullsyren) og å spise regelmessig. Forsøkte å spise lett fordøyelig mat. Det gikk helt galt med kjøttmåltider, så det gikk endel i salater. Du må bare teste ut. Det som funker for deg, trenger ikke funke for andre osv.
Lalinja Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Mitt råd er å ha en skive(eller noe sånn) liggende på nattbordet. Når du våkner om morgenen spiser du den MENS DU LIGGER. La skiven virke en stund, så kan du stå opp. Det har fungert for meg. Kvalmen blir ikke så intens.
mami78 Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Vet hvordan du har det!! Jeg spiser en gang i timen.Går mye i kjeks og kokesjokolade. Kaster ikke opp når jeg spiser hele tiden, men kvalmen er der konstant...og så er det viktig å drikke mye selv om det ikke er godt.Jeg drikker en del solbærsaft, det går faktisk ned...Ga seg i uke 14 sist...leeeenge til...
Babyenmin Skrevet 16. november 2008 #6 Skrevet 16. november 2008 Hei hei. Jeg er i 7+6 har vært veldig kvalm hele dagen i noen uker. Jeg kaster ikke opp, for det har jeg angst for, så det er pyton. Som du da forstår så har jeg prøvd ALT, akupunktur hjalp meg ikke, men det som hjalp litt er ingefærkapsler og Afipran som er på resept, men kvalmen blir ikke borte. Prøv noen biter med sur eple, det demper det av og til. Sliter også VELDIG med brekninger, noen som vet om det blir bedre eller har en det hele svangerskapet??
liny Skrevet 16. november 2008 #7 Skrevet 16. november 2008 Har ingen råd. Er uvell hele tiden, og til tider utrolig kvalm. Det hjelper lite å være sulte, men nå matlysten er dårlig er det ikke alltid like lett å spise. Babyenmin: Hvor ble nålene satt da du tok akupunktur, og hvor mange behandliger fikk du?
Gjest Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 ååååh denne kvalmen! Jeg er 10 uker og fortsatt grusomt kvalm..har ligget mest den siste måneden fordi jeg rett oig slett bare måtte ligge for å hold maten nede....nå har jeg kjent d begynner å bli litt mindre intens...jeg anbefaler å kjøpe sea band ivertfall på apoteket..d er akupressuer bånd du har to finger lengder over håndleddet ,og d er en kule som presser på et punkt dær som skal stille kvalmen....kan funke!Og spise om mårran før du står opp ja...spise små hyppige måltider....jeg småspiser hele dagen...bixit fullkornsbarer har vært bra og funka litt for meg...huff jeg skjønner virkelig hvordan du har det=( dette er ikke noe kjekt,men trøst deg med at d sannsynligvis vil gå over mer og mer etterhvert=)
Bøtteknott Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Jeg har hørt at tam og varm cola hjelper..
Oo Miss Sophie oO Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Jeg fikk anbefalt postafen av legen min. Postafen og antihistaminer... Men løp litt kjapt ut døra så glemte helt resept på antihistaminer...så er enda et mysterie for meg hvilke antishistaminer det er trygt å ta. Ellers så går det en del i dispenser cola. Den er iskald og ikke så mye kullsyre i... nammm.. men selvfølgelig ikke i store mengder pga koffein.
~Mita~ Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 banan!! Sist funket ingenting, men denne gangen døyver banan den verste kvalmen..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå