Gå til innhold

aggressivt barnetv møl!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har akkurat hatt en "rundreise" i Gets verden og er noe oppgitt over hva enkelte kanaler serverer små barn. Jeg er forresten temmelig sikker på at enkelte barn får med seg mye av dette mølet, da mange litt større barn står opp før foreldrene i helgene. Meninger?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har ikke playhouse disney da? Det er helt ufarlig!

Så vidt jeg ser på nrk, tv2 og tv3 er det aller mest uskyldig tv når foreldrene er mest sannsynlig i seng...

Begynner sterkt med teletubbies kl 7...

Skrevet

Ja, og så er det jo parental control på de derre boksene, du kan ha full kontroll om du kjenner kanalene!

Skrevet

Jo. vi har playhouse disney. Og nrk sender alltid gode programmer. Men det er også utallige kanaler med høylydt og voldelig møl. Husker godt da eldste var liten og enkelte av vennene hans hadde tilgang på transformers, ninja turtels osv. Det gikk kun på karatespark og slossing. Tror dette påvirker barn i stor grad. Og hadde disse tegnefilmene vært med virkelige personer, hadde de hatt aldersgrense:(

Skrevet

Det er ikke noe problem. Vi er alltid oppe og har full kontroll. Jeg tenker helst på de som ikke har full kontroll her. Hva slags program barn har tilgang til på ett tidspunkt hvor mange foreldre ligger lenge.

Skrevet

Kan du ikke bare skru av tvn. Om jeg hadde vært så skeptisk til tvn og hadde jeg hatt en unge som sto opp før meg skulle den ikke fått se på tv eller kommet meg ut av senga. Du er mammaen du har ansvaret ikke nrk

Skrevet

Hehe. Jeg har ikke en unge som står opp før meg....enda. Men tipper mange har. Det jeg egentlig lurer på er om foreldrene vet hva disse ungene har tilgang på av møl. Skjønner?

Skrevet

Har man unger som står opp før en får jeg håpe de er gamle nok til å tåle se slik barnetv du kaller møl. Om ikke burde de komme seg ut av senga passe ungene sine eller de burde skaffet seg barnevakt for å sove ut.

Skrevet

Nå er ikke mine minste oppe, og har kontroll over tvn selv enda..hehe.. Men er enig i, at det sendes mye dårlige programmer til barn. Satte på tv2 en morgen, og der var det Power Puff Girls, med slossing, og knusing av byer, og en skikkelig støgg ape, med en synelig SVÆR hjerne :s Hjelpemeg... Synes ikke det er noe for unger å se! Men heldigvis kan men velge en bedre kanal =)

Her sees det mest på NRKsuper, og Disney playhouse =))

Skrevet

Det er det samme her. Han ser stort sett Nrk og playhouse disney innimellom. Men er faktisk redd for fraglene og vil ikke se. Jeg tok runden på andre kanaler i sta og ble faktisk litt skremt over hva de tilbyr barn. Sånn på morrakvisten.

Skrevet

Jeg har en sønn på 8 som akkurat har oppdaget at det er barnetv på andre kanaler, og jeg er av dem ( he he jeg må litt le av meg selv) som syns at alt anna enn nrk er RÆL, og egentlig er jeg sur, fordi nrk også har begynt å sende voldelig drit til ungen min. Men han har regler som han følger, og vi har kanaler med kode på. sjelden står han opp alene, men i dag gjorde han det, og da jeg kom opp en halv time etter han, satt han forgapt i "Hutt i heita" på nrk.

Men du har rett... jeg syns det er bekymringsverdig at de tror at vold og blod og gørr ikke gjør inntrykk bare fordi det er tegnet. Jeg syns det er helt jævlig, for du stiller jo et provoserende men akk så viktig spørsmål, og det er: hvilke unger er det egentlig som ser på disse kanalene? sannheten er vel, vil jeg tro, at de som usensrert får ta inn all denne driten, helt sikkert tar inn annen drit også, og det er bekymringsverdig, og jeg syns det er rart at kanalene kjøper det. antageig er det billig underholdning for sendeskjemaet.

Vi bodde midt i en "sosialbolig-getto" i stavanger i tre år.... med andre ord gikk min sønn i barnehage med unger vokst opp i denne landsbyen av folk som ikke har det bra i det hele tatt. Vet du hva de lekte.... hver eneste dag.... krig og sonic og sverd og skyting, og dreping og DRIT, og alt var relatert til disse seriene. Jeg var helt sjokkert, og det var helt nytt for meg. Til slutt ble det så ille at jeg så adferdesforandringer i ungen min, så da kjempet jeg litt for at de skulle styre leken inn i positive former igjen, for det der... fytte rakkern så ekkelt det var å være vitne til og deltager i.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...