Gå til innhold

På "godfot" med norsk helsevesen! (litt langt)


Flo_Isak

Anbefalte innlegg

Jeg har nok en gang opplevd det og ikke bli tatt seriøst på legevakta. Fastlegen oppfordrer til og ringe legevakten hvis man skulle ha en blødning utenom legesenterts åpningstid. Først ringte ei venninne på vegne av meg, fordi jeg allerede viste at legevakta ikke kom til å bry seg særlig om meg. Der fikk hun beskjed om at vi skulle gi tilbakemelding om blødningene økte. Det gjorde de utover kvelden, og jeg ringte tilbake til legevakten (selv denne gangen) mellom 23 og 24 en gang. Da sa de at så lenge det var såpass tidlig var det ingenting og gjøre. Jeg ble "overlatt" til meg selv. Ble ganske skjelven og tårene trengte på... Jeg SKULLE på legevakta - og det NÅ!!! Jeg fikk lov og komme ned, men hun trodde det ble en bomtur. Jeg hev meg i bilen og kom rett inn hos en lege. Han var i slutten av 50årene kan jeg tenke meg. Vi fikk ingen god tone, for makan til arrogant, overlegen, og snerpete mann har jeg aldri vært borti. Jeg følte meg som en liten drittunge som fikk en skikkelig pekepinn av en eldre mann. Jeg gråt, var sint, fortvila og redd. Plutselig reiste jeg meg opp og sa til han at jeg ikke orket og høre på tøvet hans. Jeg ville ha en annen lege. Han lurte på om jeg ikke kunne prøve snakke med han litt til og jeg måtte gjenta alt jeg hadde fortalt 4-5 ganger tidligere. Men han fikk sendt meg videre til gynekologisk poliklinikk. Så jeg skal reise dit i morgen. Håper virklig jeg møter på noen vennelig folk der, som ikke bagatelliserer dette. Jeg er livredd for å miste nå også. Hadde en sa i uke 13 forrige svangerskap. Det er vondt og slite med tanker og smerter uten og bli tatt alvorlig!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, stakkars deg. Fikk så vondt av deg da jeg leste dette.

Hvordan går det med deg?

Vet om det der å miste. Ikke noe gøy i det hele tatt. Hadde en SA i uke 12 første gang jeg var gravid, og en MA i uke 13 forrige gang.

Følte også at legevakta tar deg ikke seriøst. Dette er liksom ikke noe å gjøre med, kroppen ordner opp...

Måtte også mase meg til å komme til gynekolog. Gynekologen ble sint og irritert over at jeg ikke hadde fått komme til tidligere da jeg hadde nesten blødd meg ihjel natta før.

Så i helse-Norge må man bare stå på for å få gjennom saken sin.

 

Gi oss en oppdatering på hva som har skjedd hvis du er i form til det.

Tenker på deg.

 

Klem fra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer en liten oppdatering. Jeg vet enda ikke hvordan det ligger an i forhold til graviditeten. Jeg dro på sykehuset på søndagen. Der ble jeg møtt av en fantastisk lege som virkelig tok meg på alvor. Det var alt for tidlig for og kunne se noe på innvendig ul. Er kun 4/5/6 uker på vei...?!?! Så jeg måtte ta blodprøver søndag når jeg var der, og har vært tilbake igjen i dag og tatt blodprøver igjen. De skal sjekke et nivå i blodet mitt. Om det har steget i løpet av disse 48 timene er jeg fortsatt gravid. Har det synki eller ikke forandret seg har jeg hatt min andre sa..

Er ganske sikker på at det ikke er noe håp om liv i magen, men tør ikke være 100% sikker før jeg får svar fra sykehuset i morgen. Legger inn nytt innlegg i morgen om hva slags svar jeg får. Blir spennende..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...