Gå til innhold

Hjelp =/

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite i går at jeg er gravid, og er 11 uker på vei... Fikk vite det ut i fra blodprøver tatt hos legen for noe annet, så testet de hcg også... Hadde ingen anelse, går på p-piller og har hatt mensen to ganger siden... Nå er jeg innmari redd, for jeg har røykt hasj nesten hver kveld siden i sommer... Ikke snakk om store mengdene, men det spiller vel ingen rolle... Ble glad da jeg fikk høre at jeg var gravid, selv om det ikke var planlagt.. Men gleden forsvant fort når jeg tenkte på hva jeg hadde gjort... Er så bekymret for at fosteret skal være skadet, og det er vel stor sjanse for det... Er så sint på meg selv for at jeg har hatt noe med rusmidler å gjøre i det hele tatt :( Er vel ikke så mange i samme situasjon, men måtte bare få det ut...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer.

Håper du kutter ut ALT tvert, og har et sunt svangerskap resten av tiden.

Skrevet

Ja, jeg orker ikke tanken på å ha noe som helst med hasj å gjøre igjen!

Men er nesten sikker på at fosteret har tatt skade av det :S

Skrevet

Det hadde vært mye verre om det var alkohol du hadde hatt i deg hver kveld.

Skrevet

Takk for svar! Har ikke drukket på ca 2 måneder... Men hasj er jo sterke saker også =\

Skrevet

Alkohol er verre enn hasj... Går nok bra skal du se. Var selv ca 10 uker på vei når jeg fant det ut. Hadde ikke vært i nærheten av hasj, men vært på noen fester og drukket alkohol...

Lykke til og gratulerer

Skrevet

Venninna mi drakk alkohol hver helg, røykte hver dag og drakk absint en gang når hun var gravid.. Hun merket hun var gravid når hun var 20 uker på vei.. Datteren hennes fikk absolutt ingen skader av det :) Hun er nå 1,5 år..

Skrevet

Her kan det ha skjedd skader ja !!

Skrevet

Gratulerer med graviditeten. Lytt til hva legen og helsestasjonen kan gi av informasjon, og spør og grav og bruk dem for det de er verdt. Ikke baser deg på noe enkelte anonyme her inne sier. Ingen av oss kan vite om barnet er skadet eller ikke.

Dette kan være en gylden anledning til å kutte ut hasjen. Kjempebra at du ikke er inne på hardere stoffer som er vanskeligere å kutte ut.

Lykke til!

Skrevet

Tusen takk for svar :) Har ikke røyk siden jeg fant det ut, og kommer ikke til å gjøre det mer heller! Men det kommer til å bli mye bekymring...

Skrevet

Kom på at jeg har jo ikke tatt folat heller :\

HI

Skrevet

jeg tok ikke en eneste folat-tablett da jeg gikk gravid jeg..babyen min er frisk og rask! Bare tull at gravide MÅ spise folat...

Skrevet

Ok, begynner å bli litt mer beroliget nå enn jeg var i begynnelsen... Bare hørte at det var så viktig for å forebygge ryggmargsbrokk og andre ting..

Skrevet

Så ber du om tidlig UL, fordi du har gjort alt dette her.

Vær ærlig med legen.

Skrevet

Dette skriver politiet om svangerskap og hasj:

Redusert fødselsvekten og abstinenssymptomer hos nyfødte barn av misbrukere. Det er foreløpig usikkert om hasj fører til misdannelser, men det er grunn til å advare mot bruk av cannabis under svangerskapet.

Bare du kutter ut nå så går det nok bra.

Skrevet

Skamme seg alle som bruker slikt, der kan dere se når dere føder alt for små abstinensbarn...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...