Gå til innhold

Er det mange her som ergrer seg over disse som sier

Anbefalte innlegg

Skrevet

sjole, sjøtt,sjino,sjøre da er det kanskje de samme som også sier lissom lissom og atter lissom hva er det det kommer av egentlig. Lærer man ikke lenger å prate ordentlig. Det høres ufattelig barnslig ut.. Noen fler.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er det verste man kan gjøre...

Skrevet

Jeg irriterer meg sjelden over ting, og hvertfall ikke det.

Skrevet

JA, jeg irriterer meg over det, men må vel bare innse at enkelte dialekter (bergensk og stavangersk iallfall), er på vei mot dette.

Samboer klarer IKKE å høre at det er forskjell på kjede og skjede f.eks. Nå er det jo sjelden dette kan forveksles da, det kan sikkert bli artige situasjoner rundt det.

.. ellers har det vel alltid vært sånn..

da og når

de og dem

.. ingen vet vel forskjell på disse heller.

Språket har vel alltid utviklet seg i retning av barnas språk, i den enklere retningen (unntatt på Island, kanskje, hehe ;), men jeg klarer ikke la være å irritere meg for det. Det samme gjelder forøvrig orddeling, men det irriterer meg enda mer!

Nå høres jeg sikert ut som en gammel grinebiter som ikke har mer å finne på, det er jeg ikke:)

Skrevet

Det brer om seg her i Østfold også... Synes det høres for jæ**** ut når voksne folk sier sjylling/sjino/sjøtt...

En annen ting jeg irriterer meg over er feil bruk av hun/henne... Til og med sjefen min sier feil, f.eks. Henne har kjøpt ny bil*grrrr* Høres ut som en treåring...

Da/når som du nevner er også brukt mye feil, det heter ikke "da jeg spiser middag", så lenge du snakker om noe du gjør hver dag...

Jeg vet forskjell på de og dem forresten;) Eller "di" som noen skriver..

Skrevet

Ja, jeg irriterer meg over det. Lære seg å snakke!

Skrevet

Jeg syns også det høres helt fryktelig ut. Syns ikke det er noen god unskyldning at noen dialekter går i den retningen, blir ikke noe penere å høre på av at mange sier det. Det at man ikke hører forskjell syns jeg høres ut som en dårlig forklaring og hvis det faktisk er sant, så ville jeg gått til en øre,nese halsspesialist å få sjekket hørselen fordi da må det være noe galt.

Skrevet

Om noen sier sjole, sjøtt osv fordi de ikke gidder noe annet, så er det irriterende ja!

Men det fnnes faktisk de som ikke klarer å si det riktig også...

Skrevet

Vet ikke helt om jeg irriterer meg over det,men synes det hører helt jævlig idiotisk ut!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...