Alexandra08 Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Off, like ikke legen min, å umulig å skifte fastlegen:( off, vist eg føle meg fin etter fødsel, må eg då på kontroll?? ka sjekke de på den kontrollen?? grue meg:(
matekoss Skrevet 16. november 2008 #2 Skrevet 16. november 2008 De sjekker vel at alt står bra til der nede etter det du har gjennomgått, og så får du vel ordnet med prevensjon om du ønsker det. Er vel ikke så skummelt etter at man har vært gjennom en fødsel? Min erfaring er i alle fall at alt annet blir bare blåbær i forhold. Jeg skjønner jo at ikke alle leger er like greie å gå til, men du kan vel gå til en privat lege og heller betale da?
stinky-monkey Skrevet 16. november 2008 #3 Skrevet 16. november 2008 Nei, du må ikke gå på 6 ukers kontroll hvis du ikke vil det. Den er gratis, og hører liksom til den "svangerskapspakken", men du må bestille time selv hvis du vil ha den. Det er ikke noe du absolutt må hvis du ikke vil. Jeg var aldri på noen sånn kontroll etter førstemann. Hvis du føler at alt er fint med deg, og du føler du ikke har behov for det, så trenger du ikke :-)
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 16. november 2008 #4 Skrevet 16. november 2008 Du må jo ikke gå til fastlegen? Kan du ikke gå på helsestasjonen og jordmor da?
Promp Skrevet 16. november 2008 #5 Skrevet 16. november 2008 Du kan jo bare ringe legekontoret og si at du kun ønsker å få en henvisning til en gynekolog, det er helt normalt å gjøre det sånn. Jeg går selv til verdens beste mannlige fastlege, men fikser ikke helt å bruke han som min gynekolog. Så jeg har snakket med legekontoret om det, og de sier at det er helt vanlig å bare be om en henvisning til gynekolog. Ellers så er ikke den 6-ukers kontrollen farlig i det hele tatt! De bare titter og ser at alt har grodd bra osv, og snakker med deg om evt prevensjon! Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå