romjul-1gangsmor Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 hei alle sammen !!! Jeg har under svangerskapet pådratt meg noen stygge åreknuter på leggene. Har lyst til å føde med sokker på på grunn av dette.. Tror dere jordmødrene på sykehuset vil si noe om dette ?
flypapir Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Du får nok ha på deg sokker om du ønsker det. Men jeg er ganske sikker på at du gir f.... i de åreknutene når du ligger og føder...
Nagilimia Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Nei, det tror jeg ikke... Har nemlig lest her inne at det er mange som fryser veldig på føttene under fødselen. Derfor anbefales det å pakke gode varme sokker i fødebaggen
romjul-1gangsmor Skrevet 15. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2008 jeg er førstegangs fødende og utrolig sjenert.. Jeg vet at de er vant til å se de merkeligste ting, men alikevel så vill jeg vært mye mer avslappet hvis jeg fikk lov til å ha på noen tynne sokker som dekker leggene.
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 Jeg frøs veldig på føttene under fødselen sist og skal ha med ullsokker denne gangen. Tror nok ikke de har noe å si på det så lenge de ikke er i veien!
romjul-1gangsmor Skrevet 15. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2008 ååå nå ble jeg glad... nå har jeg bare selve fødselen å grue meg til..
Gjest Skrevet 15. november 2008 #7 Skrevet 15. november 2008 Jeg hadde med meg tova-tøfler som jeg egentlig skulle ha på barselhotellet men jordmor sa at om jeg skulle ha epidural var det bare å ha dem på..For tærne er de første som blir kaldt under fødselen.. Jeg hadde dem på hele tiden bortsett fra under pressriene
Gjest Skrevet 16. november 2008 #8 Skrevet 16. november 2008 Selv om du er sjenert så kan jeg love det at du ikke kommer til å tenke på det under fødselen.. jeg er selv også sjenert sånn.. grua meg veldig til å blotte underlivet til fremmede mennesker.. Men... det var det siste jeg tenkte på... men gikk unna her da.. 25 minutter.. så rakk ikke å tenke så mye på det.. men hadde på meg sokker husker jeg.. hvite og svarte stripete faktisk.. heheeh
birrisj05.02.09 Skrevet 16. november 2008 #9 Skrevet 16. november 2008 Husk at de jordmødrene sikkert har noen år fartstid, og de har nok sett MYE rart i løpet av tiden.. så tror nok ikke akkurat de bryr seg om noen skarve åreknuter.. Men du får helt sikkert ha sokker på om du vil..
Promp Skrevet 16. november 2008 #10 Skrevet 16. november 2008 Jeg hadde på meg ullsokker når jeg fikk min første... Rett og slett fordi jeg ikke tenkte på å ta dem av meg. De var jo ikke akkurat i veien... Lykke til!
Punktum ;-) Skrevet 16. november 2008 #11 Skrevet 16. november 2008 Jeg er også av den sjenerte typen og gruet meg veldig til å vise alt liksom... Men jeg fikk beskjed om å beholde sokkene på, og merkelig nok følte jeg meg ikke så naken da...! Så behold dem på du
siddismamma Skrevet 16. november 2008 #12 Skrevet 16. november 2008 Hadde ikke tenkt på sokker i det hele tatt jeg, men nå har jeg vært å kjøpt meg strikke-knesokker i dag Takk for tipset! Jeg kommer sikkert til å trenge dem, for jeg er av typen som alltid er kald på bena.
Gjest Skrevet 17. november 2008 #13 Skrevet 17. november 2008 Du får lov til å ha på deg akkurat hva du vil så lenge jm kommer til "der nede" når hun skal :-) Men, jeg kan omtrent garantere deg at hva du har på eller ikke har på kommer til å bry deg midt en viss plass når ting er på sitt mest intense. Jeg aner ikke hva jeg hadde på meg (og jeg skulle i hvertfall ikke ligge der i bare sykehusskjorten), og jeg ofret det ikke en tanke. Eneste man egentlig klarer å tenke på er å komme igjennom riene, og få den babyen ut :-) Man "bekymrer" seg for mye på forhånd som man ikke ofrer en tanke i kampens hete!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå