Gå til innhold

bare min 4 åring som bruker smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja hun har faktisk et vanvittig kose behov. Og når sutten kommer i munnen så går hun nesten i koma og sovner innen rimlig kort tid.

Vi har klart å slutte med sutt på dagtid det har hun gjort siden hun var 2,5 år. Det var ikke noe problem. Men den kosen hun har på natta vil hun ikke gi slipp på.

Vi skal virkelig prøve hardt nå. Jeg er heldigvis hjemme med minstemann så når vi nå ser frem til en lang tid med lite søvn så er det greit å kunne slappe av på dagen etter...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synes det var altfor gammelt! Men, så lenge hun sovner lett av det, kan jeg skjønne det også...

Skrevet

Du vet at det ødelegger bittet? Min sønn hadde klare tegn på smokkbruk da han var 3. Han brukte det kun til innsovning slik som deres datter. Veldig deilig når de kan falle til ro så fint, men vi fikk 3,5 som grense av tannlegen på når det måtte slutte. Etter det kunne det gjøre skade i forhold til senere bittfeil.

Skrevet

ALTFOR gammelt synes nå jeg da men....

Altfor gammelt!!

Skrevet

Syns det er seint å slutte med smokk...blir nok tøffere og tøffere nå jo lengre du drøyer:) Jeg har begynt å kutte ned litt på smokk hos ene jenta mi på to år, nå får hun i vogna, når hun sover, i bilen og hvis hun er veldig veldig trøtt. Hun skal få ha smokk på natta til hun er tre i hvert fall. Andre tvillingjenta bruker bare sutteklut når hun sover..

Skrevet

Hva med å gi smokkene til julenissen? Fungerte for noen venner av oss.

Skrevet

Syns også de er altfor stor til å bruke smokk når de er blitt 4 år. Min minste var litt over 2 år da han sluttet mens de to eldste var 3 år. De brukte også den kun om natten når de skulle sove det siste året slik som din gjør nå.. Det er bare å hoppe i det og få slutt på det. Mine også hadde stort kose/sugebehov men jeg tror egentlig at vi finner det som unnskyldning for at de skal få kosen litt lenger.. Lykke til - det blir nok litt grining men stå på!

Skrevet

Dess tidligere de slutter dess bedre....

Alle jeg kjenner med smokk-barn har stort sett slutta sent med smokk og hatt en kamp om kveldene og diskusjoner og grining fra ungene for smokken er vekk.

Vi tok smokken på dagen ved 12 mnd og på natta ved 18 mnd.... ikke et ord, knysk eller sutring i det hele tatt =))

4 år er uansett i det seneste laget synes jeg da=)) .....

Skrevet

kjenner mange som har brukt smokk etter 4 års alder jeg. er jo kos med smokk. min gutt på 3 bruker smokk ennå oxo,men d skal han få lov til for d er en måte han bruker for å få slappet av. så lenge de ikke går me den hele dagen ser jeg ikke problemet.

Skrevet

Leste du at min gutt hadde klare tegn i tannstillingen sin som viste at han brukte smokk som treåring? Jeg så det ikke så godt, men tannlegen så det veldig godt! Hun var veldig klar på at det kan gi alvorlige konsekvenser. Regulering som voksen pga smokkbruk som liten er vel e problem?

Hun var krystallklar på at smokk var lite lurt etter barna er 3,5. Før det mente hun at skeivstillinger gled tilbake på plass etter en stund. Det gjorde det her da han sluttet.

Skrevet

Jenta mi bruker smokk om natten og hun har nettopp fylt 3. Hun sluttet med dagsmokk da hun var 1 1/2. Tenkte å avvenne henne med det rett etter jul, for i grunnen synes jeg 3 år også er for gammelt med smokk. Ken se at hun har litt "smokketenner", men i følge tannlegen ville ikke det bli et problem senere så lenge hun slutter om ikke så lenge. Men må avvenne nattbleia først, og jeg vil ikke ta to ting på en gang=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...