Axelia Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hva er det ? Sitter å studerer helsekortet og noen prøvesvar ... Noen kloke mennesker ? =)
Gjest Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Hemoglobin er et protein som finnes inne i de røde blodcellene, og som frakter oksygen (surstoff). Når blodet sirkulerer gjennom lungene, binder oksygenet seg til hemoglobinet. Senere, når blodet kommer ut i kroppen, frigjøres oksygenet til vevene. Blodprosenten angis enten som antall gram hemoglobin per dl blod, eller som et prosenttall. altså "blodprosenten".
ojoj, NÅ er det liv i leiren!! Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 hiver meg på her, for det virker som om du har peiling på dette kimby. er det sånn at om man har høy blodprosent så blir blodet "tykkere"? Tenker da på om blodgjennomsrømningen til morkaken blir dårligere? jeg fikk målt "blodprosenten" til å være 14, har leitet litt om info, men finner ikke mye å bli klok av
Axelia Skrevet 15. november 2008 Forfatter #4 Skrevet 15. november 2008 Takk for svar kimby Og hiver meg på og signerer på spm til ojoj, ska bli liv i leiren... Jeg hadde "blodprosent" på 12.9 , og lurte på hvordan dette var i forhold til normalen?
Gjest Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 12.9 er helt fint;)...den skal ligge i mellom 12¨og 15
Axelia Skrevet 15. november 2008 Forfatter #6 Skrevet 15. november 2008 Åh så bra da Tusen takk kimby:)Godt vi har noen som deg her inne.. Tihi Ha en fin kveld !
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå