ToillSjur Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Hvordan gjorde dere det da ? fortsatte dere som lærling etter permisjonen ? fikk dere penger mens dere gikk hjemme ? jeg er 25 og vurderer å bli frisør og gå privatskole. men da er man jo lærling i 4 år etterpå ettersom skolen bare varer 5mnd.. men da vil jeg jo være 29år før jeg er ferdig og jeg vil veldig gjerne ha et barn til før jeg blir så "gammel" .. men hva skjer om man blir gravid når man er lærling ? kan man ta opp læretiden etter permisjonen ?
lisemor;)29.06.07<3 Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Hei:) Jeg er frisørlærling:) Hadde vært lærling i 6-7 måneder før jeg ble gravid og som lærling er man jo i arbeid, så fikk 80% av inntekt i perm. tiden fordi jeg valgte å gå hjemme ett år i stedet for ti måneder (ca regnet) akkurat som ett vanlig arbeidsforhold har du krav på jobben din etter endt permisjon og ikke noe problem å ta opp læretiden igjen:) Føler og tror at man faktisk er litt mer beskytta som lærling enn som vanlig arbeidstaker også jeg da... Nå har jeg valgt å bytte lærested etter permisjonen pga andre arbeidstider, og det har også gått kjempefint:) har ikke måttet utsette fagprøven pga permisjonen, vet det er noe mange lurer på Mer du lurer på så er det bare å spørre Mvh
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå