Gjest Skrevet 15. november 2008 #1 Skrevet 15. november 2008 Tenker økonomisk.. Syns dette er helt fælt jeg... Renta skal ned en eller annen gang, ikke sant? Prøver å følge med på nyheter og aviser, men har så lite peiling;-)
Slalotte Skrevet 15. november 2008 #2 Skrevet 15. november 2008 Har ikke peiling jeg heller.. Men jeg håper virkelig det, vi har jo tenkt til å selge huset..
Gjest Skrevet 15. november 2008 #3 Skrevet 15. november 2008 Vi har hus for salg, som vi ikke bor i, merker at det gå ut over økonomien å betale skyhøye renter rett ut vinduet...
Regnbuens barn™ . Skrevet 15. november 2008 #4 Skrevet 15. november 2008 Ja det tror jeg, men syns likevel ikke den er så høy nå., for 10-13 år siden lå den på nesten 14%. Dog var husprisene lavere, men det var lønningene og..
velger nick en annen dag Skrevet 15. november 2008 #5 Skrevet 15. november 2008 I USA vil de nok slite en gooood stund til. Det vil ta tid å få snudd trenden der. Og vi berøres jo av det som skjer i USA, så sånn sett vil det nok også være en stund til tingene roer seg her hjemme også. Renten er jo ikke veldig høy her hjemme, vi har bare vært heldige med veldig lav rente siste årene. Da jeg kjøpte min første leilighet fikk jeg "tilbud" om etableringslån i kommunen, renten var på 17 (!!!!)%....
Nitte Skrevet 15. november 2008 #6 Skrevet 15. november 2008 Synes fortsatt ikke renta er så høy jeg.... Da vi kjøpte oss inn i boligmarkedet i 2001, var det føste tilbudet vi fikk 10 %.... Fikk prutet ned litt, men ikke mye. Så ja, det kommer bedre tider, det svinger, og det har det alltid gjort... Foreldrene mine betalte opp mot 18 % på 80-tallet...
mamman til to gutter Skrevet 15. november 2008 #8 Skrevet 15. november 2008 Renta er ikke høy i Norge nå og har jo allerede gått ned en del. Etter siste brev vi fikk fra banken har lånet vårt blitt ca 1500kr billigere i mnd enn det var når renta var på det høyeste (for et par-tre uker siden;-) )
Gjest Skrevet 15. november 2008 #9 Skrevet 15. november 2008 Vårt lån ble 1000 kr dyrere denne mnd, enda vi fikk brev om at renteøkningen var kansellert. Vet at det ikke er så galt i Norge, men det merkes godt likevel:) Kanskje lånet synker litt neste mnd da:) Merker at boligmarkedet er gått ned, men etter jul så tar det seg sikkert opp igjen, vi håper å få solgt da!
~sjiraff~ Skrevet 15. november 2008 #10 Skrevet 15. november 2008 Ja det tror jeg. Renta er jo på vei ned nå, men det tror jeg blit kortvarig. Man bør nok regne med et stabilt rentenivå på 6-7 %. Og det kommer garantert bedretider, men ikke regn med at det kommer neste år )
Shabby Cheap Chic Skrevet 15. november 2008 #11 Skrevet 15. november 2008 Renta i vår bank har gått ned omtrent 1 % de siste ukene.. Men jeg syns ikke det er så gærdi nå jeg. Kommer jo ann på hvor mye man har å rutte med.. Kommer nok ikke til å være sånn som det er nå så lenge.. Kommer vel til å vare lenger i USA vil jeg tro..
Gjest Skrevet 15. november 2008 #12 Skrevet 15. november 2008 Ja det gjør det jo helt sikkert men tror kanskje at 2009 vil bli et vanskelig år for ganske mange.. Vi er faktisk så heldige vi nå at renten vår blir lavere fra 5 desember enn det den var når vi først tok opp lånet hehe, så mens alle andre griner så står vi å jubler og synes at renten er rimelig grei
Gjest Skrevet 15. november 2008 #13 Skrevet 15. november 2008 Fikk rett og slett sjokk i dag, etter at det meste var betalt, lån trekt og alt det der sitter vi igjen med 3000 kr frem til 15. neste mnd.. Og vi har egentlig ok økonomi.. Men lenge leve optimismen:)
Tante Sofie # Skrevet 15. november 2008 #14 Skrevet 15. november 2008 Jenter, jeg tror nok ikke vi har nådd bunnen/toppen på finanskrisen enda, vi kommer nok til å merke den enda mer, så jeg ville ikke foretatt noen økonomiske krumspring ihvertfall det neste halve året-året. Vi har planer om å bygge, men utsetter drømmen 2 år, så får vi se da. Det blir nok Gylna Tider igjen, men vi må smøre oss med tålmodighet...vi har kanskje bittelitt godt av dette og, så vante mange av oss er til å kunne "forbruke"...sukk...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå